1 Senaste redigerad av VWex (2014-05-06 23:22:06)

Får väl be om ursäkt i förväg över min retaderade förfrågan...

Håller på med tröskelbyte på min 66:a dubbeldörr inre yttre samt b stolpe. Har verkligen försökt hitta nån bra tråd på nån som gjort detta men inte lyckats. Bilder underlättar ju alltid när man själv står i det för första gången.
Jag har köpt autocraft plåtar innre yttre tröskel samt b stolpe och inre b-stolp förstäkning

min buss på bilden
Tacksam för hjälp

MvH

Post's attachments

buss1.jpg, 157.14 kb, 800 x 600
buss1.jpg 157.14 kb, 163 downloads since 2014-05-06 

2

Här finns lite bilder iaf
Du ska väl ha en förstärkning i tröskeln också om du har DD
http://www.busandcamper.com/lenoir-sill … ocker.html

Nytt mob nr...

3

Jag vet inte hur dåligt det var från början och hur mycket som inte var bortrostat men jag brukar försöka byta del för del (så gott det går) så man har något kvara att sikta på. Lättare att hitta rätt placering på bitarna då. Men det är jag det, tycker att på alla bilder man ser så är det rensat på allt innan det nya ska på.

4

Jag skulle förorda att svetsa fast innertröskeln först. Om du måttar in den i längsled kan du borra hål i den och fylla igen med bra kräm på svetsen,"punkta" fast den i tvärbalkarna, slipper du ligga under bussen och gojsa. Blir också snyggare då svetsarna inte kommer att synas.
Sen är det väl "bara" att jobba sig utåt, ta det lugnt och metodiskt.
En fråga; skall det inte vara en stående förstärkningsplåt mellan inner och yttertröskeln? Vill minnas att det var så på mina 54:or under dörrarna. Eller brukar den rationaliseras bort i rostlagningsivern?

Man skall varken tro, tycka eller tänka, man skall kunna, veta och förstå

VW Limousine 1954, VW Karmann Ghia cab 1963, Chevrolet Parkwood 1961, VW Passat Variant 2015

5

Glömde tacka för svar=)

Skar mig illa i fingret och har prc blivit nåtsådär ok.
Tänkte posta muntra framsteg på bussen.... Få dröja lite till

MvH