Någon som vet var man kan köpa kabelskor som passar till de större polerna på ett laddrelä? De är 9,3 mm om jag inte sett helt fel.
Christer
---------------------------------------------------------------
1500 Kabriolet 1967
Mustang Coupe' 1966
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Elektriskt - 6 & 12V » Kabelskor till laddrelä
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Någon som vet var man kan köpa kabelskor som passar till de större polerna på ett laddrelä? De är 9,3 mm om jag inte sett helt fel.
Christer
Om du menar vanliga flatstift modell större, så borde en välsorterad mack som inte bara säljer korv ha dem. Jag köpte mina hos den lokala Autoexperten där de säljs i minde sortimentspåsar.
Nöjer du dig med isolerade kabelskor finns de säkert hos Generatorservice på Danmarksgatan.
Vill du ha original oisolerade blir det svårare.
Då provar vi dessa två. Mekonomen, biltema och OK hade inget. Fick tips om wurth också. Så det kanske löser sig
Tack!
Christer
Det Blev Generatorservice och original kabelskor, fantastiskt! Man kan alltid lite på dem när det gäller bil-el i alla former. 
Det Blev Generatorservice och original kabelskor, fantastiskt! Man kan alltid lite på dem när det gäller bil-el i alla former.
Hade de original oisolerade kabelskor och verktyg för att montera dem? När jag var dit sade de bara hade isolerade kabelskor.
tämligen oisolerade för 6mm kabel. Fina i någon slags mässingslegering. Däremot vet jag inte om de hade verktyg för att montera flatstiftshylsan. Men på Biltema har de en crimptång för 199 SEK som jag tror att jag inhandlar. Annars verkar sådana tänger äckligt dyra...Frågan är bara om Biltemas håller eller funkar. Ibland är det ju lite si och så med kvaliteten.
Knäpp en bild på kabelskon. Jag har några tänger för oisolerade kabelskor, men vet inte om de räcker till för större modeller.
Det vore fint. Ser ut så här. Fast det blev en ganska usel bild.
Ja, det är rätt modell. Jag inventerar mitt förråd av tänger nästa gång jag är i garaget.
Kanon
Det där är av typen rullkrimp och ska ha speciella verktyg men blir å andra sidan väldigt bra om det utförs på rätt sätt. Som original.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Elektriskt - 6 & 12V » Kabelskor till laddrelä
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.