Dags för en uppdatering känner jag.
Blir en del text, men läs gärna, jag har ju lagt tid på att skriva ihop skiten
Bilen rullar igen, lite justeringar kvar samt våtslipning av den lya lacken som måste få härda lite först bara.
Kort om det som är gjort då.
Bilen hämtades av Macke en solig vårdag i april. Som synes på bilderna nedan var ägarinnan nöjd med resultatet
Väl hemma i garaget var det första jag satte igång med att byta kederlister samt fotstegsgummi till nya av rätt färg. Bytte även till den bredare korrekta kromlisten på fotstegen. Blev väldigt nöjd med resultatet på det trotts vissa tveksamheter till att byta bort det svarta gummit som också satt snyggt på bilen.
Efter det var det dags för spackel, slipa, spackel, slipa... följt av rostskydd och slipgrund. Denna process tog ett tag men blev helt ok den med tycker jag. Sedan var det dags för topplack. Första gången jag kör riktig spruta och lösviktsfärg hemma i garaget. Blev över förväntan. Ska som sagt bara våtslipas och poleras ihop med det gamla innan det kan ses som klart.
Canvasen/vinylen fick jag limmad på plåtarna av Hiertners i Falun. kan varmt rekommendera hans arbete och bra pris. Tyvärr visar det sig att det blev för tjockt med material ute i de främre hörnen, så taket inte sluter åt i framkant ordentligt. Det beror på hur tyget var sytt i USA där jag köpte det. Ska pilla upp hörnen igen och ta bort den extra listen som man lägger mellan bara på hörnen och hoppas att det löser problemet. Sedan ska de två korta bitarna av skenorna som sitter skruvade i taket kapas till och monteras. Men annars är väl allt klart för den här gången.
Första maj var målet att komma ut med bilen, och fan trot, men den första maj, 5 min innan avfärd med en massa folk på väg åkte soltaket på för första gången. Det resultera i en ytterst trevlig premiärtur med flat4racers!
Pust, kanske lite mycket text den här gången, men tack ni som orkat läsa genom den
BILD TIME!

U LIKE? 
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.