1

Hello! Har nån koll på om det går båta från UK till gävle hamn, och isf var i UK båten kastar loss, och om dom tar bilar som ro-ro?

Jag har två kompisar som funderar på komma över på semester, och var sugen på ta med sina bilar över!   ICQ/ab

Någon i gävle området som har koll på detta kanske? Eller kanske kan tipsa om vem man ska snacka me i hamnen.

Tack på förhand/ Danne

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

2

polarn är kustbevakare i geflet, detta borde vara en fråga för honom...jag kollar med han!  ICQ/ab

3

Annars kan de ju köra hit... ICQ/ab Färjan Dover-Calais, sen är det raka vägen.  ICQ/ag

Mvwh Dennis ICQ/ab

4

Sist jag kollade fanns det bara färja till Göteborg, och det var inte riktigt någon ro-ro utan mer ett container fartyg som tog emot någon bil. Dock ingick det middag och allt, kommer tyvärr inte ihåg vilket bolag som körde detta (det är dock något år sedan jag kollade)

Nytt mob nr...

5

DFDS åker mellan Immingham och Göteborg. Åkte den i somras med familjen och kan varm rekommenderas.
Ingen kryssning direkt, men all mat ingår och det finns ett tv-rum där man kan hänga. Hytterna var helt ok, högt upp med fönster. Kocken hade en lite "taxfree butik" där man kunde köpa lite öl och godis.
Det var väl inte direkt billigt, men räknar man på att resa genom Frankrike-Tyskland, så blir det ju inte gratis heller.

http://freight.dfdsseaways.com/dfds_fer … m_ferries/

VW DH 1977
VW1303S 1973
Yamaha SR500 1980
Fixed Gear, Skateboard

6

MattiasLiss skrev:

DFDS åker mellan Immingham och Göteborg. Åkte den i somras med familjen och kan varm rekommenderas.
Ingen kryssning direkt, men all mat ingår och det finns ett tv-rum där man kan hänga. Hytterna var helt ok, högt upp med fönster. Kocken hade en lite "taxfree butik" där man kunde köpa lite öl och godis.
Det var väl inte direkt billigt, men räknar man på att resa genom Frankrike-Tyskland, så blir det ju inte gratis heller.

http://freight.dfdsseaways.com/dfds_fer … m_ferries/

Jag har åkt samma resa.
Fast Göteborg-Tilbury.

Jag såg nu att priserna har höjts rätt rejält sedan jag åkte.

7

Jag kanske var otydlig.  Dom önskar slippa köra å vill flyga till swe.
Tydligen har båten slutat gå... :s

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden