1

Hej.

Min 1302 -72a är ca 2cm lägre på passagerarsidan än på förarsidan hur ska jag göra för att höja passagerar sidan har försökt hitta men har ej hittat något bra kan någon här förklara på ett enkelt sätt?

Mvh Lars

2

Frågan är om det är fram eller bak problemet ligger. Var på bilen har du mätt fram skillnaden?

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

3 Senaste redigerad av kinpin (2014-04-28 16:28:43)

jag har mätt bak. Fjädrarna fram har jag kapat lika mycket så dom ska det vara lika.

4

Var bak? Har du exempelvis mått på skärmen så kan det vara en pirat och då skilja rätt mycket.

Anledningen till att jag frågar är att det inte är säkert att den är sned, det kanske skiljer på delarna. Mät från marken till torsionsröret. Skiljer det där så får du plocka om stavarna bak.
Här är en guide på hur man gör, principen är samma på alla folkor men det ser lite annorlunda ut på IRS.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2460
Och här kan du räkna ut hur du ska flytta om splinsen
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=877

PS
Har du kapat fjädrarna så lägger den sig ofta på genomslagsgummit fram men det kanske du har koll på.  ICQ/ab

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

5

Tack så länge jag ska mäta om på torisionsröret för jag mätte till skärmkant, men det får bli i morgon.

6

Jag mätte från golv till torisonsröret och det skiljer ca 2cm. ska jag vrida 4 hack motsols på inre och 4 hack medsols på yttre har jag förståt det rätt då?

Post's attachments

sankningstabell.jpg, 156.87 kb, 420 x 595
sankningstabell.jpg 156.87 kb, 120 downloads since 2014-05-04 

7

Det beror på om du ska höja eller sänka och vilken sida du tänker justera.  ICQ/ab

Ali G

8

jag vill höja passagerarsidan

9

Om du ska höja så får du göra tvärt om mot listan, den visar sänkning.
Dy flyttar således ner 4 hack inner, medurs, och höjer fyra hack ytter, moturs. Du börjar alltså med att sänka den genom att vrida inner och kompenserar detta med att höja ytter.
När du är klar med detta så kommer den att bli mycket högre på den sidan som varit avlastad men den sätter sig när du börjar köra med bilen.

Ali G

10

ok tack för dina snabbat tips och råd. nästa bekymmer jag får inte bort torsionslocket pga gummibussningen som sitter där följer med locket ICQ/ac  har ni något tips för att få ut locket.

11

Kofot eller något annat bräckjärn brukar jag använda. Det kan ibland sitta rätt hårt men med rätt avvägt våld löser man många problem.  Default/lol

Ali G

12

Jag provade med våld locket lossnar men jag får det inte av röret locket tar i vid pilen är det en taskig lagning av karrosen eller måste gummibussningen ur locket först?

Post's attachments

torsionslock.JPG, 51.16 kb, 684 x 912
torsionslock.JPG 51.16 kb, 131 downloads since 2014-05-05 

13

Det är nog en gammal lagning som gör att du inte får loss locket.
Är ju ett vanligt ställe att de rostar på