1

Hojt.
Antar att tändstiften absolut inte ska se ut så här! Frågan är bara vad gör jag åt saken....var börjar jag felsöka? Motorn är en 1200 34 hk. Stiften är nya (gått 40 mil) Bosch W8AC. Fördelarlock , rotor  å brytarspetsar är bytt. Går dåligt vid gaspådrag , får som "lirka" upp motorn i varv. Går hyffsat när jag fått upp den i varv. Tacksam för svar.

http://forumbilder.se/DCP0J/20140503-233924-1.jpg

VW typ1 -66
Das Auto Skellefteå

2

En grundlig justering av både förgasare och tändning kanske kunde vara något.
Enligt stiften så verkar de få för fet blandning.

Kör 5-växlad 1303 sommartid.

Se mer om hur det hela började?? Kika in på: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=25153 
...men finns även på: http://www.garaget.org/?car=47983

3

Jag skulle börja med att kolla om choken släpper.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

4

Har du bytt bränslepump... kanske en ny kina tillverkad ICQ/ac  som ..som så många... ger för högt bränsletryck.....  ICQ/am

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

5

Bränslepump ej utbytt. Får kolla upp choken. Hade problem med tändningsinställning ifjol blev inte riktigt klok på den....får nog se över den igen.

VW typ1 -66
Das Auto Skellefteå

6

Nr 1 byt nålventil 
Som skall bytas vid cirka 3-4000 mil
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

7

Eller så är det(som så ofta)en orenoverad kompressionslös motor som just därför inte svarar på några justeringar.

8

Tack för all input. Problemet löst! ICQ/ab Choken va okej. Nålventil vet ej... Såg över tändningen , kollade brytarspets avståndet så att det va okej. Bytte tändkablarna tyckte att dom gamla satt så sladdrigt på stiften , hade en uppsättning på en annan motor. Men det jag tror va den stora boven i dramat , borde egentligen inte säga det men... Hade i nåt ögonblick läst på nåt forum att stiften skulle ha ett avstånd på 0,5. Sagt å gjort jag knackade ihop mina nya Bosch stift till det....varför? När dom levereras med ett avstånd på 0,8 så borde dom ju faktiskt ha 0,8....nöt! Ställde ut dom till 0,8 igen. Bingo! Så en kombo av diverse tändningsproblematik gjorde att den gick som en kratta , nu går den som en raket! Nästan iallafall... ICQ/ad

VW typ1 -66
Das Auto Skellefteå