1

Hejsan!
Jag har köpt mig en -67 VW 1500 typ1 LIM133
Här kommer ett par frågor...

Undertexten till denna forumdel säger "liggande lysen" Tittar jag på min bil, så tycker jag lyktorna är stående... ?
Hur vet jag vad jag har?

Vad menas med LIM133 i regbeviset?

När jag kollar på olika tillbehör och reservdelssidor, ser jag att just årsmodell -67 verkar ha olika utföranden under detta år.
T.ex kan det stå ->7-67
Chassinr är 117399357
Vore ju tråkigt om man skulle beställa delar till Typ1 -67, som inte passar på just min 67:a

(Jag misstänker att jag återkommer med massor av frågor allt eftersom).

Mvh.
ALLTIMOTOR SoundZone

2

Din 1500 -67 är förmodligen med "stående lysen". 1500 kom ju med stående lysen redan 67 medan 1300 -67 ännu hade liggande lysen...  ICQ/ag

Kid-V-Rod -51
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36

3 Senaste redigerad av Frederik (2014-04-30 09:47:22)

Årsmodellerna byttes i aug, så ->7.67 betyder till juli 67 och årsmodell -67. 8.67-> betyder årsmodell 68 och framåt. LIM i registreringen står för limousin och är att karossen är en sedan.

Vissa ändringar kunde komma under en årsmodell och då är det bra att kolla vid vilket chassinummer ändringen kom. Är du osäker så ring och hör innan du beställer.

4

Just 67 ska du vara säker på att de är delar till 67 du beställer.
Finns många OYO (One year only) delar på dom.
Som hebster säger finns de 67or med både liggande å stående lysen.
Finns väl med olika bultmenster oxå?
Å första 12 v kom då. Men osäker om dom kom första 12v kom till sverige redan de året

5 Senaste redigerad av Svwerker (2014-04-30 15:06:19)

Det är fel att det var olika skärmar på1300 och 1500, i Sverige ska tilläggas för i exempelvis USA hade de stående lyktor i kombination med runda stötfångare.
Det är dessutom stor risk att du har fel årsmodell i dina papper. Har du kantiga stötfångare och padding på instrumentbrädan är din bil ingen 67'a.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

6

Chassinumret säger att årsmodellen är 1967.

7

Bajen skrev:

Just 67 ska du vara säker på att de är delar till 67 du beställer.
Finns många OYO (One year only) delar på dom.
Som hebster säger finns de 67or med både liggande å stående lysen.
Finns väl med olika bultmenster oxå?
Å första 12 v kom då. Men osäker om dom kom första 12v kom till sverige redan de året

Ja det är alltid ett litet meck att få rätt delar till en 67:a. Min är en 67:a har 6v, liggande lysen, exportbågar, skivor fram, tvåkrets bromssystem,1500 cc, fyrbultade hjul. Och 67 verkar vara en riktig brytpunkt mellan det gamla och det som kom till modellåret 68. Tur att detaljer till suffletten finns under andra år åxå.

Vwheritage har en liten artikel http://www.vwheritage.com/blog/2014/01/ … -that-was/ om 67.

Christer

Ingenting är omöjligt - det är bara olika svårt....
---------------------------------------------------------------
1500 Kabriolet 1967
Mustang Coupe' 1966