1

Ni som har gjort det tidigare: hur lång tid brukar det i allmänhet ta för att få en ursprungskontroll gjord? Jag förstår att det beror på hur mycket som ska kollas, om bilen kommer från utom EU osv. Men för en bil som varit i Sverige hela tiden och har alla papper iordning?

Erkki

2

skickar du in idag och ansöker om det så tar det väll någon vecka tills du får papper hemskickade

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

3

Tog en vecka lr två för mig

Typ 2 -73 Enkelhytt
         -74 Enkelhytt såld
         -75 Buss
         -77 Enkelhytt halverad

4

Kommer jag ihåg rätt så tog det ca 2 veckor för mig. Tror det står beräknad tid där man ansöker på nätet, eller var det nåt annat som jag blandar ihop med kanske.  Default/hmm

Typ 3 Variant -65

5

Kollade nu på Transportstyrelsen, det som står är ju bara det här som jag kopierade från sidan:
"Just nu utreder vi de ärenden som kom in till oss på Transportstyrelsen den 23 april 2014."

Sen beror det ju på hur mycket dom behöver kolla upp, och om alla uppgifter som behövs är inskickade.

Typ 3 Variant -65

6

Ok. Är inne på tredje veckan nu. Få kolla med mitt ärendenummer vad de pysslar med. Tänkte ha bilen till fanfest....lite bråttom nu liksom.

7

Yes yes YES!!!

Kollade med transportstyrelsen och ärendet var nu handlagt och kontrollen var GODKÄND!

Nu blir det med lite tur fanfest med The Jalapeno Cruiser!

Erkki

8

Gött ICQ/ab

9

ICQ/ab

"Daddy Cool"

10

Nu när möjligheten att ta cruisern till fanfest plötsligt blev verklighet vore det ju bra att ha en biljett in. Någon som har en över?