Halloj!
Köpte en brytarlös fördelare då brytarna är intill omöjliga att komma åt att justera på Buggyn. Han jag köpte grejjorna av var dock osäker på hur kablarna skulle dras, så jag vore ytterst tacksam om någon skulle kunna vägleda mig i denna fråga.
Får inte till att ladda upp bilder på grejjorna men för kännedom "verkar" det vara fabrikatet Bosch och kablarna som går ut är grön, brun och röd/svart.
Konstigt att du inte erhållit ett kopplingsschema från en så pass stor aktör som Bosch, i annat fall borde det gå att kontakta säljaren eller googla fram svaret.
Köpte fördelaren begagnad på Blocket så jag vet inget mer än att den suttit i en bubbla tidigare. Man kan tänka sig att det föreligger viss risk att man bränner sönder nån känslig elektronik om man skulle prova sig fram så jag ville bara kolla av om det finns ngn expert inom detta område som kan ge mig nga tips o trix. Ska försöka att lägga upp ngn bild på skiten senare ifall det är nåt som känns igen.
Har du tre kablar?
På mina brytarlösa finns bara två kablar, en röd och en svart. Plus och minus på spolen.
Den ena är ignitor och den andra en kopia.
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
Det är inte en fördelare från en wasserboxer du köpt med hallgivare (och tändmodul)? Typ som denna http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=25548
6 2014-04-29 17:47:11 Senaste redigerad av jemton (2014-05-05 19:09:55)
Det ÄR tre kablar och Frederik det verkar som det kan vara en sådan fördelare som du misstänkte. Jag fick dock inte med nån jädra tändmodul.. Måste försöka kolla mer med snubben jag köpte grejjorna av och återkomma. Om jag bara kunde begripa hur man lägger upp bild från datorn i meddelande fältet. Man är ju ingen "datahacker" direkt..
Det löste sig iallafall tillslut. Fick tag i tändmodul från en golf samt kablage och tändspole på skroten. Det funkar lite bättre när man har ALLA grejorna till ett brytarlöst tändsystem. Tack för infallsvinklar och synpunkter.