Bilen har Kulbultar anpassade för sänkning och det är minst 3 cm fjädringsväg och bromsarna är inte "sketna" dom funkar kalas och drar inte ens Liiiiite snett, min framvagn är heller inte hemmasvetsad. Så då var dom argumenten dödade också!
Vart skrev jag att DIN bil har sketna bromsar?......
sen om din bil har kulbultar för sänkta framvagnar....... spelar ju ingen roll om det finns risk för att dom bottnar om du sänkt för/tillräckligt mycket......
Vad har du för dämpare?
Har du droppade spindlar?
kanske där skon klämmer om din bil känns stum? att du vridit för mycket på sänksatserna så förspänningen inte finns mer?
som sagt tidigare så... höj bilen lite och byt dämpare till avsedda just VW(om du inte har sådana).... många har använt opel ascona A dämpare för att dom är kortare än original... men dom är t,ex avsedda för en bil med motor fram och alltså alldeles för hård... jag hade sådana på min gamla soltakare med kulbultframvagn(5" kortad) och det vart stumt men bra vaghållning(Porsche 944 bak).....
satsa på droppade spindlar och höj på sänksatserna så kan du ha ganska lågt utan att det finns risk för genomslag på kulbultarna..... inte för besiktningens skull utan för din och alla medtrafikanters skull......
min gamla platta....
här i "färdigt" skick.... IRS bak samt sänkt till hälften fram...

Finns bra folk här oxå, De 2 sista gångerna ja besiktigat 65an har det tagit ca en timme/gång. En mycket trevlig "gubbe" på nåt år äldre än jag. Mycket prat om gammla bilar. Första gången åkte jag in utan bromsljus, påpekade iofs det direkt, jag hade inte hunnit få tag i en ny kontakt (fixade bilen på en vecka till norrtäljes träff, efter 24 år i en lada) Han hissade upp bilen o frågade om bromsljuset inte funkar bättre om ja satte dit kablarna? Nä, då lyser dom hela tiden. -Jaha, de e ju dumt, men kontakten byter ju du? Slutade med blankt. Självklart bytte ja kontakt när Mekonomen fått hem rätt, istf för till BMW! Sen kan ju ja tycka att de e bra o få en "arbetsbeskrivning" om bilen e nyköpt och ja inte vet alla skavanker. Fast där e jag flexibel, inte lika kul med bruksbilen
Men som vanligt är det frågan om vilken "gubbjävel" 
...