Dagens cykelbabe

63 splitbuss 74 bay/porsche dh
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Babbel / offtopic » Stora cykeltråden!
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 … 17 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Dagens cykelbabe

http://s880.photobucket.com/user/cresce … 3&o=0. En före detta rex lyx cykel som jag har målat om och satt dit en selle italy turbo sadel och vänt styret uppochner med bar tejp. 3 vxl torpedo nav.
Har några hojjar, och några är nedplockade och under ombyggnad..
Men här kommer lite bilder på det man just nu har!
Denna skruvade jag isär och slängde ihop på 45min eller så efter jobbet en dag då jag behövde en hoj för något.. Och när alla andra var/är nedplockade!

En MTB jag byggde, körde 1gång sen fanns inte tiden och sålden den i våras för skampris. Väldigt speciell hoj.
Byggd som en 69er för dom som vet vad det är!

En av fixie hojarna ser ut såhär just nu. Ska blästra ramen istället för slipa som jag gjorde innan.
Annars är det bara bygga ihop hjulen jag lackat och sätta ihop allt igen. Blir nog väldigt trevlig när den är klar!
Innan:

Under:
Lack av nav och fälgring, ska byggas ihop något tag här. 
Postcykeln som är under förvandling. Kommer bli en slitvarg. Öl / sprayback och åka på affären osv. 

BMXen, Custom byggd Cult hoj. Till salu om någon är sugen. Mycket sparsamt körd!
En singlespeed fixie jag byggde till butiken som en uppvisnings hoj. Inte så poppis med fixie hojar här i norr så tar den själv nu istället.
Men den är mycket påkostad och byggd på en Limited Edition ram från Trek när Lance Armstrong hade vunnit 7 år i rad på Touren.
Tour de france gul. Velodrom vevparti, riktigt fina Miche velodrom / fixie hjul. (endast fixied gear)
Så jag ska väl ta och plocka bort bromsarna så den blir clean. (bromsarna sitter där pga att vi måste sälja en cykel i butiken med bromsar och det är ju ganska förståeligt. Möjligt att jag spar frambromsen)
Och denna hade jag tänkt sätta tänderna i något tag framöver här! 
Blir lite custom i stilrent stuk. 
Har några fler cyklar också, men hittade ej bilder på dom.
Allt är även till salu för rätt pris!
Dock ej post cykeln!
Inte min men skulle vela haft ! 

Ser ut som det saknas den viktigaste delen....
Motorn!!
Inte min men skulle vela haft !
Spaan, kul hojjar men du som jobbar i branschen borde ju veta bättre...
Du glömmer ju sätta dit bromsar på varannan hoj..
Senn har du ju vänt vissa naknav på fel håll så frihjulet inte funkar....

Helt rätt! Mer fixed gear åt folket! Bromsar och frihjul är så sjukt överskattade 
Wow, såg grym ut, Såg något liknande på XXL-sports i helgen, men med skivbromsar och lite växlar.
Är det någon som provat en FAT-bike någon gång, borde bli lite "heldämpat" men går det sjukt tungt eller?
Wow, såg grym ut, Såg något liknande på XXL-sports i helgen, men med skivbromsar och lite växlar.
Är det någon som provat en FAT-bike någon gång, borde bli lite "heldämpat" men går det sjukt tungt eller?
Däcken har nog inga stålcord och är förmodligen superlätta.
Normalt sett gillar jag inte rap, men den här är ju skön! 
Humle och Dumle har tydligen givit sig in i denna typ av show business. 

Nu är min Rex Duplex fixad!
Fick svetsa ca 3dm i ramen som frusit sönder, lackades sen med grön och svart färg för att den slipas ner å få en saltvatten trasa på sig över natten för att få matchande patina. Blev helt ok
Den fick även en passande pakethållare fram och en liten verktygsväska 
Kollade lite noggrannare i dag och kom fram till att den är tillverkad 1942 
Hej!
Jag har en kompis som har en vad vi tror är en VEGA från -41
Han undrar om bakbavet. Det sitter en liten "plopp" med ett litet lock på inne mellan ekrarna. Vad ska man fylla på med där? Fett? Olja?
Tacksam för svar.
//Matte
Fett med en speciell spruta, men efter så många år är det nog ingen ide att försöka, brukar sitta en "kork" av gammalt fett där i hålet.
Bara att riva och rengöra, i med nytt fett och köra.
Okey....inte olja då...?
Det finns inga packboxar i ett nav så oljan skulle bara rinna rakt ut.
Man lär sig något nytt varje dag ;-)
Min samling!
Crescent 309 Competition Köpt på en cykelaffär för 500kr. Helt isärplockad och lackad sidenmattsvart.
Motobecane Profil 2 köpt för 1500kr på en loppis. I stort sett oanvänd cykel från härliga 80-talet! 
En av mina hemmabyggen, på bilden sitter jag som 15 åring
Några år efter detta bygge gjordes en till men finns inga bilder på den tyvärr...
Mopeder finns även i hjärtat. Min röda Solex 3800
Har även en svart som är nerplockad.
Mitt Patinasport projekt, med inspiration av boardtrack hojarna från tidigt 1900tal.

Sidor Föregående 1 2 3 4 5 … 17 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Babbel / offtopic » Stora cykeltråden!
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.