1 Senaste redigerad av Freiholtz (2014-03-30 14:56:30)

Alingsås motorveteraner arrangerar veteranmarknad i Nossebro 26 april.

http://www.almv.se/program.htm

Typ 1 -68
Waldburg

2

Intressant, man skulle kanske fira sin födelsedag där...

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

3 Senaste redigerad av Wompa (2014-03-30 12:37:45)

Hur stor brukar marknaden vara?

Sweet Loretta Fart
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan

4

Jag har själv inte varit på så många veteranmarknader, men dom utnyttjar samma område som Nossebro marknad och Power meet är på. Vilket är ca 100.000m2, allt används väl inte till försäljningsstånd vid denna marknad, utan en del yta är parkering med.

Mycket är ju rena skiten i mina ögon, men det finns säkert guldkorn för dom som letar bil- och moppedelar.

http://www.almv.se/nossebromarkn.htm

http://www.klassiker.nu/traffreportage/ … rknad-2956

Typ 1 -68
Waldburg

5 Senaste redigerad av Wompa (2014-03-30 15:28:56)

Jag har varit på några olika marknader och det dem flesta har gemensamt är att vissa tror det är någon sorts loppis där man kan stå och sälja påsklämmor från IKEA och porslin från ICA...

Men man vet aldrig, kan finnas just den knallen man har letat efter som sitter på alla små guldklimpar man behöver.

Sweet Loretta Fart
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan

6

Bra sammanfattat Wompa ICQ/ab  Det är väl lite så man kan säga om denna marknaden med.

Typ 1 -68
Waldburg

7

För några år sen var det en äldre herre som hade ett bord fullt med splitt grejor och
Kalas priser, behöver jag säga att det vart slagsmål om grejorna ?
Tror det var i nossebro.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

8

Om jag bara får igång bussen så kommer jag dit och säljer lite. Diverse blandat till bubbla mest.

Förutsätter att jag får ordning på bussen dock. Får jag de så kommer bussen samt släp vara fullt.

9

Lylloff skrev:

Om jag bara får igång bussen så kommer jag dit och säljer lite. Diverse blandat till bubbla mest.

Förutsätter att jag får ordning på bussen dock. Får jag de så kommer bussen samt släp vara fullt.

Aha, trevligt att se nån lokal förmåga här på forumet  ICQ/ab  Då kanske vi syns på lördag.

Typ 1 -68
Waldburg

10

Har en kväll kvar att få ordning på bussen ICQ/ab kanske kör dit ändå som åskådare.

11

The buss is alive!! Titta efter en röd buss med mossa ICQ/ab går inte att missa.

12

Lylloff skrev:

Gött!
Värt att åka dit  då. Haha

TYP 1->  1950 || 1955 ||1958 soltak ||1965 || 1966

13

Jag såg o hörde folket i bussen. Jag såg också att alla kunder flydde o hur de säljare som stod runt omkring såg förfärade ut när någon sjöng högljutt om att han skulle gräva upp nåt gammalt lik till tjej o knulla liket...  ICQ/ad

Smakfullt, grabbar!

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

14

Får väl gratulera med 25hpman!

Typ 1 -68
Waldburg

15

Ja. Jag såg detta med. Roligt att se folks reaktioner haha

Inte jag som var trubaduren ICQ/ab de mesta han spelade var dock uppskattat. Men inte allt som sagt. Låtarna finns ju faktiskt, så de är inget påhittat av oss ICQ/ab

Man ska ha roligt så länge man lever!

Vi blev en succé ändå trots de. Ska bli roligt att läsa nlt på måndag.  ICQ/ag

16

Tycker det var en riktigt bra marknad, större än jag förväntade mig. Fyndade en del och det fanns ganska mkt vw-delar om man letade.

17

Kan inte komma ihåg att det varit så stort nån gång. Grönområdet bakom ICA brukar aldrig va full av säljare, utan va parkering längst ner.

Bara att invänta Augustimarknaden  ICQ/ab

Typ 1 -68
Waldburg

18

Ca 400 säljare och 8000 besökare skrev den lokala tidningen.

Typ 1 -68
Waldburg

19

Iår var det mycket mer säljare än vad de brukar vara.  ICQ/ag

Skönt folk med ICQ/ag