Jag köpte Cragar SS 14x7" variabel delning 4 1/4-5" men det blev för trångt att få på mutter och bricka.. Älskar sextiotals looken och är nu , vad det verkar, hänvisad till 15" fälgar.. är det ngn som har tips på hur men löser bultcirkel problemet, adapters, plats under skärm men framför allt fler alternativ till det vanliga fälgarna. Alla dealers verkar ha samma utbud..
Vad var problemet? Om bultarna är för korta går det att köpa längre. Det såg mer ut som att däcken var för breda och att de breddade för mycket utåt om det är hjulen som är på Blocket...
Bultdelning borde vara 4,5-5" som blir i millimeter 114,3-5 som nästan passar 112-5 
på en 77a kan man väll byta till ford ev cheva mönster, pinnbultar finns på hansen racing i olika sorter 
Ford, Mopar och Volvo PV/ Amazon har 4,5-5" = 114,3 de passar inte rakt av utan kräver mer eller mindre modifiering. Cheva har 5-5" =120-5. Ford Granada, Scorpio och Mercedes har 112-5.
Det finns ett företag som pressar in konor i fälgarna. Om de bara gör det i nya fälgar vet jag inte.
Har Hansen pinnbult till bay är det perfekt. Jag ska kolla med dem. Annars går det att beställa i Tyskland.
och inom familjen finns ju nyare passat med 112/5 också 
Visst! Kom också på att nästan alla Japs med 5 bult har 114,3-5. Men vill man som trådskaparen ha gammal klassisk stil så blir det att titta på gamla Usafälgar som American Racing, Cragar, Centerline osv.
Först: tack för svaren!!
Fälgarna är sålda och jag letar vidare efter andra lösningar!
Problemet med Cragar fälgarna var att det blev för trångt in mot mot centrumhålet, det gick inte att få dit en mutter än mindre mutter och bricka för att centrera.
Jag har lärt mej sjukt mycket bara idag! Looken var där, med Cragar fälgarna, men de kan ha varit för breda bak.. vi kom aldrig så långt. Att modifiera dom var inte rätt väg för mej. Dessutom har Cragar dåligt rykte vad det gäller kromen. Mina fälgar var ovanligt fina! Tur i oturen kanske!
Titta gärna in på min blog!
http://sokahl.blogspot.com
Mer tips uppskattas!!
Mvh
Smörgås