Ja, så blev det. Jag ville kolla möjlighet med försäkringsbolaget att ersätta dom. Kan man köpa nya? Har inte hittat några och försäkringsbolaget ville ha ett pris på fälg och däck.
Är skeptisk till att det blir nåt av det men man vill ju försöka! Hjulen låg på jobbet (där det brann) så det går på bilens försäkring. Kvinnan på IF sa att dom tar bort 50% av fälgarnas värde när de är äldre än 5 år. Tyckte inte det lät bra, det är ju trots allt en veteranbil. Mina fälgar är 50 år.. En fin originalfälg måste väl kunna vara värd nåt? Däcken hade bra med mönster och det var inge kinaprylar. Vad tror folket? Trevlig helg!
Kan bli svårt men det gäller att inte ge sig. Godta inte första bästa bud! 
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
Det närmaste originalfälgar jag kan hitta nya är 4,5" krom/svart sprintstar med ET34. 1195 kr på Classic VW upnorth.
Halva nyvärdet blir då 2390 kr för fyra. Det borde man kunna göra iordning en uppsättning begagnade originalfälgar för.
Insta: @tob_356
Har Du en standardförsäkring så är det som Du säger om 50%, men är det en veteran- eller Bilsportförsäkring ska de ersätta återanskaffning om fälgarna så kostar en förmögenhet att fixa fram.
Föreslår att Du i så fall pressar dem lite, hota gärna med Motormännen eller om Du är med i Veteranbilssällskapet.
Försäkringsbolagen har 1000 ursäkter för att slippa betala, det var därför min gamla åkare i bärgarsvängen redan 1970 sa att:
Banker och försäkringsbolag är legaliserade skojarbolag!
Jisses, så rätt han hade 
VW 1303 Big -74
VW 1303 S -73
Honda CB750 Four -75...1:a Folkan, en 1200 -59 inköpt 1969
BMW 740 i -96
John Deere 210 -67
Tack ska ni ha för svar. Får ge pris på de mest original-liknande fälgarna så kanske man får ihop till fina begagnade som nämt här ovan. Nu får det bli en trefemma i solen!