Hej.
Jag undrar om någon har en sådan jigg som man kan använda till att bygga om en swingaxel bakvagn till i.r.s. att låna ut?
Eller om det är svårt att bygga själv.
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Typ3, Karmann Ghia, 181, Porsche... » Jigg till att bygga swingaxel till i.r.s.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Hej.
Jag undrar om någon har en sådan jigg som man kan använda till att bygga om en swingaxel bakvagn till i.r.s. att låna ut?
Eller om det är svårt att bygga själv.
Vad är det för bil? Om det är typ3 så byt istället hela bakvagnen
Ja typ 3. Jag tänkte göra en sån här konstruktion. Tanken är så att jag kan använda en typ1 motor som inte har de bakre fästena i motorn. Sen även om jag i framtiden vill sätta in en större motor så är det redan klart. Fler motormöjligheter.
Har en skaplig jigg, dock utlånad för tillfället. Men är inte så svår att fixa om du har en IRS-bakvagn att bygga jiggen på. 

Det enda jiggen gör är att säkerställa att det blir lika dåligt som original eller sämre........
Förmodligen kommer det fungera utmärkt, men om du mockar upp allt löst och låter bilen stå lastad på hjulen på en trave lecablock så vet du vad du gör.
Justera in svärden i mellanläget och kör med en lång rätlinjal mot framhjulen och ställ in toein ca1mm.
Svetsa fast fästena på torisionen efteråt.
Jag gjorde så och det går spikrakt!
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Typ3, Karmann Ghia, 181, Porsche... » Jigg till att bygga swingaxel till i.r.s.
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.