1

Har en pict 28 förgasare som läcker vid accpumpen upptäckte jag ikväll, räcker det att byta membran eller bör man gå igenom hela förgasaren?
Lätt/svårt? Ska tillägga att jag har skruvat en hel del men aldrig med förgasare.

Tempo Matador -50
Oval-55 (släktbilen)
Splittbuss -64 dubbeldörr 11w
BMW 320D Touring M-Sport XDrive -21

2

Det finns renoveringsatser att köpa.
Men börja med att byta acc-pumpens membran.

Jag klippte till egna packningar ute ett ark, men min acc-pump var ok.
Det är inte speciellt svårt att skruva med dessa så länge man inte ändrar på några inställningar, exempelvis på justeringen vid manöverarmen till acc-pumpen.
Sätt på två gamla muttrar på pinnbultarna och kläm fast dessa i ett skruvstäd, så har du förgasaren i ett stadigt grepp. Lägg alla lösa delar i nån burk så att de inte kommer bort.
Tryckluft är bra att ha, så kan du blåsa kanaler och munstycken. Räkna antalet varv som ställskruvar och munstycken är inskruvade med, notera och skruva dit likadant.

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."

3 Senaste redigerad av PPRMicke (2014-04-23 21:36:15)

Det är bara att byta membranet 
Det är inte fel att gå igenom hela fuggen '
När du är igång byt nålventilen  för den läcker säkert men du har aldrig tänkt på det
Det är inte så svårt bara lägg prylarna snyggt i rad så är det lätt
Ps misab. säger att en nålventil håller cika 3000mil sen skall den bytas
Dom har mekat förgasare i mer än 40år  ICQ/ab 
Länk till http://www.misab.se/index.php?kid=4-361-373 Sprängskiss http://www.misab.se/sx270skiss.jpg
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

4

Nu kom jag på att jag vet inte om jag har 28PCI eller 28Pict förgasaren så jag får kika i EM innan jag kan beställa en renoveringssats.

Lika bra att plocka isär den helt då den säkert aldrig är igenomgången!

Tempo Matador -50
Oval-55 (släktbilen)
Splittbuss -64 dubbeldörr 11w
BMW 320D Touring M-Sport XDrive -21