Jag har en längre tid letat efter en splitbuss men då man får betala en förmögenhet för tomma vrak så har det inte blivit av å köpt någon. Men sen fick jag förfrågan om jag ville städa bort massa skrot på en gård, de var allt från gamla bildörrar till tomma plåthinkar och där i skogen bland bråten stod den, Bancobussen. den hade blivit bortställd utanför en verkstad på tidigt 80tal och använts som förråd, när verkstaden stängde 1990 drogs bussen ut i skogen och blev lämnad där. jag fick ta den gratis om jag tog med allt som låg i den. Bussen låg helt på backen men jag lyckades få i luft i alla hjul och med hjälp av ett kjedje spel några spännband och en tall lyckades jag få den ur groparna, fick även såga ner några trän bakom den men sen kunde jag dra fram den ur skogen med min Geländewagen.
Tanken jag har med den där bussen är att laga upp den och få den körklar till en så låg kostnad som möjligt, tänker behålla patinan på den så mycket som det är möjligt. bilderna är ifrån i höstas och jag har inte hunnit gjort så mycket än, men snart drar det igång och bilder kommer komma allt ertersom.
Fasiken, vissa har bra med tur!
Hoppas det går vägen, du har en osinande kunskapsström här på forumet iaf om det kan behövas!
Förresten, det fanns inga gamla cyklar på den gården som du städade?

She thought she was a cleaner
But she was a frying pan
Trevlig vagn.. & gratis är gott !
Blir nog en intressant tråd detta 

En 66:a ser det ut som.
cool dragbil, det är så en "g-wagen" ska se ut, inte pimpde som många tror 
Ser ju nästan ut som att den inte har någon keps
lurig vinkel
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
Kul att den dök upp här, kommer ihåg den från FB 
Härligt projekt 
Grattis! 
late,
in love,
and a little drunk..
Snyggt!!

Jo jag är avis...
Mango Klein -61, eh -68
Söker delar till splitbuss -61; inredning brun, plåt, popouts, fälgar.
Grattis! Gratis är gott!
Det har tyvärr inte blivit så mycket gjort åt bussen än, dels pga tidsbrist men även att jag saknat en del saker, tex gångjärn till sidodörrarna och motorlucka. Men idag var jag och köpte en reservdelsbil så nu harjag nog allt som behövs, de satt tillochmed dragkrok på den.
jag fick iof ge 3000kr för bussen men går ju säkert å sälja nån del när ja tagit de jag behöver så man får tillbaka nån krona. Så nu börjar jag bli riktigt sugen å damma av svetsen och börja bygga buss!