Nån som fått dispans för liten nummerskyllt på en splitbuss ?
kan bara beställa stora och transportstyrelsen hävdar att splittbussar inte har dispans för liten skyllt ?
Jag orkade inte krångla och beställde en till liten bakskylt och satte fram...
GB - som jag fattar det så är inte nobbes problem fram, han har nog stor slylt både bak och fram
då hjälper det inte att beställa extra bakskylt.
Jag gjorde f.ö som du för några år sen, det slutade med en halvtimmes uppläxning och hot om böter + ombes i trafikpolisbussen.....
Nobbe - många(dom flesta?) splitbussarna hade fyrkantiga stora skyltar bak förr, när dom försvann så fick man automatiskt en liten. Det är väl därför många har liten skylt bak.
När jag ville ha liten skylt bak på ghian så lånade jag en 50tals bussmotorlucka av en kompis. På den placerade jag min stora skylt löst och tog ett foto, i närbild. Det fotot skickade jag in till transportstyrelsen och skrev att det inte passar med stor skylt på min bil 
Tre dagar senare låg en liten skylt i brevlådan.
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
Aha lasslo, kollade Nobbes tråd nu om bussen och såg att den hade en stor bak...
Jo jag vet att det kan bli pisk och har funderat om jag skulle göra en sån grej med att ta kort med en profilerad stötis eller nått... eller passar en stor i mellanrummet på en profilerad? 
Eftersom man inte får göra åverkan på en skylt så beställ en ny, knäck den så den passar sen kontakta transportstyrelsen igen. 
Jo precis har 2 stora nu, civilförsvaret brydde sig nog inte så mkt om det
!
fram kan jag nog leva med en stor skyllt men bak passar den riktigt dåligt ! antar det blir till att fota och söka dispans och leva med böjd skyllt ett par veckor