Mitt senaste projekt
Äntligen en splitpickis! Jag köpte den för nån dag sen av Franke, som vart fodervärd åt den sen 2007, och igår hämtades den äntligen. Målsättningen är att kunna åka besiktat till Bad Camber nästa år. Den behöver mer jobb än jag brukar ta på mig, men de är oftast i det skicket då de är till salu. I alla fall för ett överkomligt pris. Och jag har sett flera andra typ2-projekt som vart mkt värre och ändå klarats av galant. Så jag tänkte, jag vill ju verkligen ha en splitpickis, och kan alla andra fixa det, borde jag också kunna det. Så jag ringde Franke och köpte den. Jag ska besikta fastbacken på fredag och går det bra får den flytta ur mekgaraget då och pickisen får flytta in på dess plats. Min bild av hur den ska bli är lite oklar ännu. Men tanken är att den ska få 15 tums bussplåtisar och få bevara sin höjd över marken. Det kommer att bli några beställningar från Autocraft under året känner jag på mig
Jag har dessvärre tyvärr lätt för att tappa fokus
Så märker ni att det inte händer nåt i projektet får ni gärna ryta i så jag inte slappar till 
1 2014-04-20 11:33:28 Senaste redigerad av jerry (2014-04-20 11:40:07)
Trevligt!
Jag skall börja med min Split pickis i höst är det tänkt, efter att varianten är besiktad! Vi får heja på varandra! 
Mycket bra köp. Var själv sugen men den kom lite olägligt. 
Så det var du som högg den. Kul! Hoppa fokus ligget rätt så du får ihop den. Har stor potential den där vagnen.
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.
Japp, det måste vi 
Trevligt!
![]()
Jag skall börja med min Split pickis i höst är det tänkt, efter att varianten är besiktad! Vi får heja på varandra!
Japp, Jag är toknöjd! Och den ska köras till Bad Camber nästa år!
Så det var du som högg den. Kul! Hoppa fokus ligget rätt så du får ihop den. Har stor potential den där vagnen.
Vägg i vägg ju...du behöver ju knappt besiktiga för att köra dit.
Ja, det är klart att det med stor sannolikhet skulle gå. Men då har man ju misslyckats.
Vägg i vägg ju...du behöver ju knappt besiktiga för att köra dit.