1 Senaste redigerad av t100r (2014-04-23 17:36:16)

En kulbultsframvagn med sänksatser, spindlar för skivbromsar, nya stötdämpare, nya spindelleder , lackad med Hammarlack.
Kapad så att torsionsrören sitter tätare och passar på en pre-67 chassi för kulbultsframvagn. Vet inte varför man gjort denna ombyggnad, satt på Ghian som nu får mer "rätt" framvagn.

Vad kan va värd ? 800:- eller ge mig ett bud

http://forumbilder.se/DCGDG/image.jpg

2

Tar den för 800:- och kan hämta den i Karlstad?

Med vänlig hälsning, Mathias

3

Tar den annars.  ICQ/ab

Mera känd som jb...

4

Förtydligande:
det är standard spindlar på den och inte droppspindlar.
Styrstag saknas.
Finns ett par gamla skivor som kan följa med, de är rostiga och slitna men funkar säkert.
Rostiga bromssköldar från en typ 3 kan följa med också (de passar om man borrar lite nya hål)
Styrväxel kan ev följa med en rostig sak, men som säkert är helt ok funktion på.

Hm, frågan är hur vi ska få den till Karlstad ?

5

Pm ICQ/ab

6

Ursäkta frågan men blir inte hela fjädringsgeometrin förstörd på detta vis?

7

Lite konstiga vinklar på spindellederna blir det, har bara provkört en sväng på ett industriområde när Ghian inköptes för en så där 15 år sen  Default/yikes

8

Jag tar den direkt om du skulle kunna skicka den jag står såklart för frakten.

MvhEemil

9

Fahlke har första ching, sen Blom om det skiter sig med transporten till Karlstad

10

Men om jag kanske kan hämta den idag då annars?

11

har som lovat bort den till Fahlke nu, så vill jag inte gå förbi honom nu

12

Om jag kan få den till Falun eller Borlänge så löser det sig men annars får jag väl släppa den till nästa..

13

Om jag bjuder 1000 kr för framvagnen och hämtar den i mån?

14

precis som Markus Ösd påpekade så blir det konstig fjädergeometri eftersom bärarmarna får konstiga vinklar, om det har så stor betydelse i praktiken vet jag inte.
Väntar på ett ok på transporten från Fahlke först nu så får vi se.

15

Finsk93 skrev:

Om jag bjuder 1000 kr för framvagnen och hämtar den i mån?

Men vad är det där för stil... det finns väl något slags kösystem. Fult gjort att försöka gå före sådär.

16

Finns det någon vänlig själ som kör vägen Gävle - Borlänge och kan ta med framvagnen till Franke?
Jag kan betala för transporten..

17

Allt beror på hur brottom det är, jag ska försöka ta mig upp till Woffe efter lön, så om den är där så kan jag frakta den till Franke

Nytt mob nr...

18

Räcker om det blir innan 4 maj för då åker Franke söderut och möter upp mig med lite annat.

19

Visst skicka mig en blänkare så möter jag upp hos Woffe, no problems.
Vi kan väl ta det via PM

20

Halloj,

Hoppas detta blir till nån hjälp....jag har en likadan som jag försökt sälja och den finns i Grängesberg (Dalarna).

Lägger upp en annons lite senare idag.

//Conny