Har Olje läckage mellan motor - växellåda bytte tätningen som sitter bakom svänghjulet och trodde allt skulle vara frid och fröjd.
Åker jag mellan hemmet och jobbet så läcker den nästan inte alls när jag kommer fram ca 2 mil men tar jag längre sträckor så trycker den ur sig olja den vägen har kollat stiften i motorn och dom ser bra ut rev även vevhusventilationen och den var bra
så tips mottages hur jag ska komma till bukt med detta problem eller vad problemet kan vara
motorn är en DG med 4 växlad låda
Mvh Magnus
1 2014-04-14 19:46:25 Senaste redigerad av Sunlight (2014-04-14 20:04:26)
Det är inte så att det är växellådsolja som läcker finns en tätning vid ingående axeln som kan läcka
Nej det är inte växellådan som läcker får fylla på olja i motorn titt som tätt och kollade även nivån i lådan och den var detsamma som när jag fyllde i höstas
kan inte få kläm på det tog bort slangen som går mellan vevhusventilationen och förgasaren tyckte det puffade ganska normalt där mellan jämförde med min andra buss med dj motor
Mvh magnus
Ingen som har ett svänghjul över ? misstänker att det är det som spökar var ju en liten slit kant på det där packningen låg an mot svänghjulet ska riva bort allt i helgen igen om jag får tid över och kolla
var köper man en ny packning billigast ?? betalade 370 :- på den lokala tillbehörs butiken senast
// magnus
Hej,
Kommer få ett svänghjul från en DJ över, alltså en 2,1 liters 112hk med femväxlad låda.
Kan dessvärre inte svara på om det är samma svängjul
Mvh Christer
Lutar åt jag fixar en renoverings sats åt svänghjulet pratade med en kompis på momentum i dag han kunde nog fixa en åt mig
sa han bara jag tog med mig svänghjulet upp till han sen skulle han svarva en distans att sätta bakom nya packboxen så den kom helt rakt ska bara mäta avståndet där packboxen ska sitta
// magnus