Jag blev med VW vert för 10 år sen, det var mer en olyckshändelse än att jag ville ha en.
Men då min första bil var en VW 58 limousine, så kunde var kul att ha en utan tak.
priset var rätt, men sen hade den stått ute sen 1966 i princip så den är lite ankommen.
Det gör att det blir lite kuligare om man kan säga så.
I vilket fall som helst blev det lite gjort första året.
Bottenplattan fick nya (gamla) golvhalvor och en hel del annan rost och bortskurna delar fixades.
Förra året fick jag besök av några trevliga killar från detta forumet, och jag utstötte väl nått som liknade att nu skulle det börja röra på sig.
Önskar jag kunde säga att det gjort det.
Förklaringen är att jag blev med Harley Parkinsson i höstas, och då den är gjord i Amerka så behöver den lite handpåläggning.
Men för nån vecka sen så fick jag lite VW sug och dåligt samvete.
Så jag skar bort resterna från värmekanalerna på fronten och försökte sätta ditt den då värmekanalerna var för korta i bakkant och jag ville se om de räckte fram.

Men det blidde inte så bra
Dålig passform, det är nog ett fall av gör om gör rätt.
Jag har montera cab-balken och värmekanelen i originalhålen, men det verkar inte stämma så bra.
Faktiskt mera likt gör färdigt, för den högra kanalen har jag plockat isär för att montera in ett rör för eldragningen, och en z formad stöd plåt.
Sen kan jag nog dra fast värmekanalen ordentligt i bottenplattan, och förhoppningsvis passar allt bättre
Var tvungen att hänga in dörren i alla fall, och det ser inte helt omöjligt ut.
Och lite sugen blev man.

MEN
Hd'n är inte klar för våren.
Och idag köpte min äldste som tillbaka sin A traktor, till sin son som fyller 15 om 68 dagar.
S håll inte andan inför nästa uppdatering :-)
2013
1993

2013

The work has begun.
68 dagar kvar till femtonårsdagen.
pappa fick vänta tills han fyllde 16, men tack vare EU AM körkort, får man köra A traktor från 15 år. 
NEJ cabben är inte till salu den ska bli klar, nångång

får väl komma förbi i sommar, och kolla på hur mycket som e klart... Eller har du deadline till bugrun 2013 oxå
Flera olika projekt e viktigt, så man kan alternera.. när det blir körigt...
.. lågtrycks AGA ?? Dillon jodå en sådan finns här oxå 

..nice lagningar..pappslöjd är verkligen underskattat..roligt att se att meklusten vänts mot VW igen..