1 Senaste redigerad av Kuus (2014-04-27 07:07:37)

http://i39.tinypic.com/4jl003.jpg

Ja då var det dags igen!!   ICQ/ag  ICQ/ag

Med start den 25/7 i samband med veteranmarknaden på Classic car Week ( ligger mitt i mot oss ) den 25 kör vi förfest  till Bad Camber, hos mig på fredagen så hinner man gå på marknaden både fredag startar 14.00  och lördag förmiddag. Grillarna tänds på kvällen o har vi tur så dyker Danne upp med sin beryktade Tipsvandring.  Default/hmm    Sen åker vi karavan ifrån Rättvik på lördagen till Borlänge o Bad Camber träffen ca 6 mil,

Sen har vi nästan hela vecka 31 framför oss med classic car week finns campingplatser hos oss för dem som vill ha en hel veckas VW-semester finns dusch oss mig, naturligtvis är det bara att droppa in o snacka lite skit om ni känner för det.

På onsdagen åker vi på en liten egen tur ( ska kolla upp en trevlig slinga med se värdigheter ) 

Den stora cruising äger rum torsdagen 31/7  då kör vi ett varv runt byarna, ( start ifrån oss ca 17.15 ) var väldigt uppskattat förra året, sen hem till oss o lite grillning någon öl, o kika på bilar. Förfest inför Bug Run Classic med andra ord.

Det kommer även att köras ett old school rally på torsdagen, mer info om detta här,
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=27026

Fredag morgon åker vi karavan från oss till Tierp 15mil med mellan stopp i Falun för att handla mat mm, Och Woffe i Gävle ICQ/ab

MVH Kuus O Angelica
Vid frågor ring 0707-920610

Ps, lite läsning om tidigare träffar, http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=19180
Program CCW, http://www.classiccarweek.com/vecko-pro … -week-ccw/

2

Ska försöka hoppa in i år igen och säga hej med Notchen! ICQ/ab

Typ3 Notchback -65 | Dr Gonzo DH -76 |

3

Självklart kommer man!  ICQ/ag

✔  [o"☮"o]  Lyxbuss -72'
✔  [o"☮"o]  Adventurewagen -76'

"Satfläsk!"

4

Ska försöka hålla liv i bubblan och komma upp en sväng..har tackat ja på Fb iaf..längtar till sommaren och att få träffa er alla..,hoppas kroppen håller bara..för jag e så sugen på att komma ut

Typ1 61:a röda lilla vWiola

5

Fan va nice!!!
Kommer ICQ/ab

En cigarr kortar livet med 2 minuter
En whisky kortar livet med 4 minuter
En arbetsdag kortar livet med 8 timmar

6

Denna missar vi inte ICQ/ab

/Magnus & Carola

VW HusBuss -64 | VW Buggy -67 | VW 2176cc Oval -56

7

Snart så ICQ/ab

8

Till och med jag kanske dyker upp kuus om ja får min besiktigad innan dess ICQ/ab

9

Inte helt omöjligt att man svänger förbi... Denna gång blir det i bubblan som får bli färdmedlet upp till Leksand.

Gällande veteranmarknaden så tror jag klockan 14 endast är insläpp för säljare och att
den startar klockan 16-21 på fredagen... Men i värsta fall blir det väl 2 timmar
som man lätt slår ihjäl hemma hos Kuus.

--Original är för dom med dålig fantasi--

10

Förhoppningsvis kommer jag upp.

DMNDphoto

Bay militärbuss -73
Bay Campingbuss -75
Typ 1 -61

11

Jag Kommer om det är ok ICQ/ab

Samba buss 1965 Buss 1967 Bubbla 1951

12

Fis och jag kommer. ICQ/ab

Vår semesterplan är som följer. (Fler får gärna haka på)
Vi tänkte lämna Skåne runt den 23:e och köra mot Dalarna. Lite pitstop på väg uppåt. Rutt är inte bestämd, men in om Kumla och hälsa på goda vänner är ett måste.
Fredagen hos Kuus.
Bad Camber och sen lite Dalarna veckan efter.
Sydostträffen i Blädinge (Alvesta Småland) är ett måste och den börjar fredagen den 1:a.
Frågan är hur lång tid resan ner tar, men risken finns att man missar cruisingen.

Efter Sydostträffen så verkar det som att flera styr kosan mot Öland och Böda för en vecka av sol och bad.
Som extra krydda kan jag meddela att Sabaton spelar i Borgholm den 7:e augusti och har D.A.D med sig.

Fler som hänger på?

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

13

Kolla gärna Bad Cambergtråden för sight-seeingtips o utflyktsmål!
Även resruttstips från dom lokalkända kanske vore nåt??

" . . . if I told you all that went down
        it would burn off both of your ears . . . "

14 Senaste redigerad av 50 split (2014-07-17 17:12:03)

Junte, det är bara att dyka upp, vi hittar på utflykter åt olika håll, nästan varje dag under veckan, både lokalt och regionalt.  Vad menas med resrutt-tips från dom lokal-kända?

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

15

Halloj, 50 split!På BC träffsida ville folk ha ips om utflyktsmål etc o bl a Michos Miche tipsade om lite grejer o jag med.
Med resruttstips menade jag att om nån kommer från tex Norrköping o ska till Tuna -Hästberg, så kan jag tipsa om att åka via Kvicksund – Kolbäck – Hallstahammar – Surahammar – Ramnäs  – Virsbo – Ängelsberg – Fagersta – . . . istället för riksväg 70 till Borlänge o så vänster . . . eftersom jag åkt o kört runt i området sedan barnsben o därmed är lokalkänd häromkring!
Själv ska jag från Västerås/Stora Skedvi troligen till Ö-vik under sensommarn . . . nåt jag inte bör missa på resan upp/ner? Vacker natur, kulturgrejer av alla slag, bra restauranger o roliga vägsträckningar . . .  – gimme!!

16

Du menar så...

Två spontana reaktioner, det har ju inget med träffen att göra, så därför blir det helt orelevant att ha i en träfftråd.

Nästa sak jag reflekterar över, om du reser "from outer space" till rättvik vette faan om någon här på forumet har koll på sevärdheter i yttre rymden....    ICQ/ad

Men, när du kommer till rättvik så kan du säkert få tips på vad som kan vara kul att kolla på.
Tanken med dessa lokala mål man inte får missa är ju bra, men det hör inte hemma i en träfftråd, men varför inte dra igång en egen tråd med just detta? Jag backar upp idén!

Det är idag bara en vecka kvar innan den legendariska förfesten!! Marknaden med en bira å en köttbit, och massa vw surr! Synd man inte kan närvara bara.

Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett

17

Det kommer nog några VOLKswagen ifrån lekSAND.... Dvs VOLKSAND !!!

Vw-73 1303s Orginalbil med automatvxl-låda, vinterbil? Texaxgul L10B
Vw-69 Westfalia Californienbuss bruksskick, Pearl white L87
Vw-62 typ 1 Callooker med Scallops, daily driver sommartid. Tidigare orginal kulör Golfblå L390
Vw-54 typ 1 Orginalprojekt under renovering. Islandsgrön L213

18

Hoj, 50 split & alla!

Verkligen inte meningen att kapa tråden, varken denna eller B C, så om nån moderator kan flytta inläggen till tex allmänt dravel så kanske det vore bra, men viss relevans till träffen finns kanske eftersom tipsen var i trakten av Tuna-Hästberg? Det var j:son från Helsingborg som ville ha tips när han ändå var ute o reste . . .

O som sagt, jag vill ha tipsen från lokalkända, Rättviksbor eller liknande, men framförallt dela med mig av mina egna erfarenheter av alla fina vägar jag kört häromkring. Sevärdheter i yttre rymden får jag tips om i ett annat forum.

Drar som en test igång en ny tipstråd med en lite annan vinkel på "Babbel/Offtopic" så välkomna dit ni som vill!

19

Nu är det nära ICQ/ab

20

Hej Stefan, beräknar att komma på onsdagen för att deltaga i rallyt på torsdagen, finns det någon plats hos dig att tälta på?

21

Funkar alltid med principen "finns det hjärterum, så finns det stjärterum". Brukar aldrig vara problem att rymma ett tält.

Själv är jag grymt taggat på Rättvik, och kommer komma neråt på Söndagen v 30.

VI SES!!!

Tel 07noll357185ett

22

Bengt H skrev:

Hej Stefan, beräknar att komma på onsdagen för att deltaga i rallyt på torsdagen, finns det någon plats hos dig att tälta på?

Inga problem Bengt, bara att slå upp tältet ,

23

Kommer att finnas frukost hos oss för ynka 25 riksdaler ICQ/ab

24

Kuus skrev:
Bengt H skrev:

Inga problem Bengt, bara att slå upp tältet ,

Tackar ICQ/ab

25

Kuus skrev:

Kommer att finnas frukost hos oss för ynka 25 riksdaler ICQ/ab

Gäller det hela veckan..?..även nu på lördag innan avfärd till Bad camper?

Kombi 231 -67 "Duvan" Dove Blue
Bubbla soltakare -59

SÅLDA...alldeles för många

What we do in Life, echoes in eternity