Ja du har ju förstås en kortslutning på vä. sida i blinkersen.
Jag hade ungefär samma problem då jag hade oljat blinkersspaken då den gick trögt, typ väldigt ointelligent gjort, då oljan ledde strömmen mot jord.
Men om nu varn.blinkersen också löser ut säkringen så är felet nån annanstans.
Gör så här, tar ur båda blinklamporna på vä.sidan, se om säkringen löser ut om du nu blinkar vänster. Sätt i den främre lampan, blinka, vad händer? Sedan den bakre.
Nu kan du iallafall lista ut om det är fram eller bakblinkersen som kortsluter.
Kolla också så att inte något av kontaktblecken i säker.dosan kortsluter mot plåten. Om jag inte minns fel är säkring nummer två den till blinkersen.
Jag har också upptäckt att de främre skärmblinkerserna kan vara känsliga, det kan bli kortis längst ned i eller under lamphållaren.
Sedan bakljuset... Hur har du mätt vid kopplingen i motorrummet? Mät mellan grå kabel och någon bra jordpunkt när parkerings- eller halvljuset är tänt.
Kolla i baklampan att du har en bra jordförbindelse, i 99 fall av hundra, på gamla bilar så har man jordfel. Kan vara bra att dra en ny kabel från baklyktorna fästskruv till en känd jordpunkt inne i motorrummet eller bulten som håller skärmen. I original finns ingen sådan jordkabel, man förlitade sig på att skärmen i plåten fixar det (du har väl inte plastskärmar?).
Det går ju en kabelstam bakåt med vit/svart, grå/svart, svart/röd, grön/svart och grå/röd kabel, kolla att dessa är anslutna vid säkringsdosan, iofs osannolikt att alla fem skulle vara oanslutna.
Men gå över anslutningarna med fin smärjelduk och kontaktspray, det kan göra underverk.
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."