Hej Boxerville!
Har “lurkat” runt i kulisserna här ett tag. Då jag gått och blivit med luftkylt, en -72 kleinbus, tänkte jag att det var dags att presentera sig.
Beslutet att man skulle ha sig en buss togs redan i tioårsåldern under en färd i en av min mormors bussar, en babyblå bay med skära gardiner om jag minns rätt. Det verkade ju vara världens bästa transportmedel. Massor av utrymme att härja runt på och en massa nya härliga dofter. Då var man lyckligt ovetande om att det skulle dröja runt 20 år innan allt stämde och det var dags. Då det kommer att grejas en del med bussen framöver är det inte omöjligt att det dyker upp en projekttråd märkt “Tipitina” inom kort.
Namnet är Jon. 30 år. Bor i Bollnäs. Jobbar på en mindre reklambyrå/tryckeri i “grannbyn”. Husägare sedan ett drygt år tillbaks så mycket av fritiden läggs på att fixa med kåken. Det kommer nu att omfördelas för att även omfatta en del busskruvande, givetvis till sambons stora förtjusning. Övriga intressen består av skruvande med div. ljudprojekt, arkad- och flipperspel, öl (både dricka, läsa om och brygga), cigarrpuffande och musik. Är en av de drivande i en ideell förening där vi ordnar diverse spelningar och en årlig musikfestival i byn där jag är uppvuxen.
Har nyligen fått tag på ett fotoalbum med ett gäng bilder på min morfars gamla flyttbilar och ännu en möjlig förklaring till suget efter en buss. Här en av skönheterna:

Ifall någon råkar känna till bilens öde får ni hemskt gärna kontakta mig, har inte kommit någonstans i efterforskningarna.