Förmodligen till shuntventilen/tomgångsmunstycket på förgasaren eller kanske elchoken.
Ali G
Nej kabeln räcker inte till choken på fögasaren möjligen till avstängningsventilen men choken ska ju enligt schema vara kopplad från avstängningsvetilen och därifrån till spolens plussida.. 
Ah 63 fanns det inte avstängningsventilen... Får nog anpassa den!
Fick flytta om lite på kablar så räckte den till choken. Nu är problemet att jag inte kan få oljetrycks lampan att lysa... Om jag läser kopplingsschemat rätt så ska kontakten jorda innan det blir trycknpå den? Dvs om man helt enkelt jordar den kabels så
Borde trycklampan lysa?
Fick flytta om lite på kablar så räckte den till choken. Nu är problemet att jag inte kan få oljetrycks lampan att lysa... Om jag läser kopplingsschemat rätt så ska kontakten jorda innan det blir trycknpå den? Dvs om man helt enkelt jordar den kabels så
Borde trycklampan lysa?
Japp. 
West Coast BugMeet
www.bugmeet.se
Lägg kabeln mot jord och kolla om lampan tänds. Gär den det är det fel på din kontakt.
Ali G
Har provat och inget händer så nu blir det felsökning...
10 2014-04-16 12:35:04 Senaste redigerad av Björn J. (2014-04-16 12:42:05)
Om blink- och laddningslampan funkar så borde oljetryckslampan lysa när du jordar den blå kabeln.
Om inte får du se till att den är ansluten till lamphållaren i hast.mätaren, samt att kontrollampan är hel.
Eller ett väldigt vanligt fel, att hela den lilla lamphållaren ramlar ur hålet i den där plasthållaren som blink- oljetrycks- och laddningslampan sitter i.
Detta avhjälps lätt genom att bocka till de små mässingtungorna litet som håller hållarna på plats.
Om nu alla dessa tre kontrollampor är släkta så får du kolla dess gemensamma pluskabel, svart kabel, men den skall vara ansluten till 15 (tändning på) och det är säkringen längst till vänster.
Även denna kabel kan ramla av. Flatstiftshanen på ingången här sitter med en liten nit, och när den niten blir slapp så uppstår det en glappkontakt här. Jag har gjort så att jag klämt ihop niten i ett litet skruvstäd, eller lödat ihop hanen med kontatblecken, men tag ur dom ur plasthållaren först...
Det var så enkelt som en trasig glödlampa!
Nu funkar det som det ska.
Det var så enkelt som en trasig glödlampa!
Nu funkar det som det ska.
Det är ju vid sådana här allvarliga fel man funderar på att ge upp och sälja bilen.
Dessutom säljs ju de här glödlamporna inte längre styckvis, man måste ju pynta med en smärre förmögenhet för att köpa ett tvåpack när man bara behöver en... 
Haha ja visst är det jobbigt med glödlamporna. Hade iaf tur då jag fick med en hel påse med 6V lampor när jag köpte generatorn. Så lampan låg faktiskt på hyllan! 
OT, men läste för några år sedan om en slags verkstad i Kina, där man bytte glödtrådar i trasiga glödlampor, men det var väl knappast Ba7s, snarare E27, om dom nu har sådan där kapitalistisk edisongänga i Kina...

