God kväll i stugorna!
Passar en länkpinneframvagn på ett ramhuvud till kulbultsframvagn?
Waldburg
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Länkpinneframvagn på kulbultsplatta?
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
God kväll i stugorna!
Passar en länkpinneframvagn på ett ramhuvud till kulbultsframvagn?
Nej.
Det skiljer i avstånd mellan rören.
Det går
men man måste flytta rör infästningen till nedre röret ca 15-20mm uppåt
(svetsa och slipa och hel del mek har varit med och gjort det)
Det går
men man måste flytta rör infästningen till nedre röret ca 15-20mm uppåt
(svetsa och slipa och hel del mek har varit med och gjort det)
Aha, hämtade plattan igår och den va i ganska bra skick och känns därmed som ett mkt bättre alternativ än plattan jag har idag.
Så undre delen på ramhuvudet ska höjas alltså? Visst en hel del jobb säkert, men mildare än att byta hela ramhuvudet.
övre röret fäste skall flyttas ned men varför göra en sak sämre
skaffa en ny framvagn så får du en massa mycke bättre bil
///
Ja jo...fick ju faktiskt med en kulbultsframvagn med spindlar, skivor och ok. Utan bärarmar dock... Sen vill jag ju gärna ha kvar stora bultmönstret 
Montera 65-66 framtrummor på kulbultframvagnen så har du stora fembultmönstret.. 
Väghållningsmässigt är kulbult mkt bättre, en länkpinne går att sänka bra mkt mer. Skulle ocksä sälja länkpinne och fixa till kultbultsframvagnen istället för att bygga om ramhuvudet.
Montera 65-66 framtrummor på kulbultframvagnen så har du stora fembultmönstret..
Till och med 67 satt det W5 trummor på dessa bilar
(1300 lim )
/// Micke
övre röret fäste skall flyttas ned
Det övre röret sitter i samma position på både ledbult och kulbultsframvagnen. Det är det nedre röret som sitter olika högt. I övrigt instämmer jag, den nyare framvagnen är bättre.
Tack för svaren
då blir det att sälja länkpinneframvagnen, spindlarna, oken och skivorna. Så blir det trummor på 
Om du är händig med svetsen så har jag en kulbult framvagn från en 66:a med länkarmar spindlar skivor och ok liggades. Skicket är renoverbart men inte bra.
Skivor med stora bultmönstret tror jag dalhems har till kulbult.
Om du är händig med svetsen så har jag en kulbult framvagn från en 66:a med länkarmar spindlar skivor och ok liggades. Skicket är renoverbart men inte bra.
Skivor med stora bultmönstret tror jag dalhems har till kulbult.
Tackar för erbjudandet, men fick med en kulbultsframvagn, fjäderpaket och skivor till plattan jag hämtade. 
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Länkpinneframvagn på kulbultsplatta?
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.