Kör nog med silikon, har funkat bra tidigare till diverse saker och är lätt att få bort om man vill
Helt rätt, har 2 tuber i skåpet som du kan ta 
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Raceprojekt "Ruggiga Rugar"
Sidor Föregående 1 … 24 25 26
Du måste logga in eller registrera för att svara
Kör nog med silikon, har funkat bra tidigare till diverse saker och är lätt att få bort om man vill
Helt rätt, har 2 tuber i skåpet som du kan ta 
Ruggigt ballt! 
Jag röstar på vad som hellst utom silicon,visst
Du kommer åt med vinkelslip för att få bort
Den äckliga hinna som det lämnar eftersig och inget fäster
Om du vill ha något annat sitta där !
Finns ju silicon tvätt
är ju silicon i en himla massa produkter så svårt att helt undvika det
men annars förstår jag synpunkterna
Jag tror dom flesta lackerare skulle grina om ni nämnde att ni använt silicon till tätning eller liknade på bilen.
Men ska man inte lacka om den nått så spelar det ju ingen roll.
Sättlim eller liknande fastsättning av dörrpanelerna tror jag på..
Förövrigt riktigt ball blir den Olzzon ! 

Finns ju silicon tvätt
är ju silicon i en himla massa produkter så svårt att helt undvika det
men annars förstår jag synpunkterna
Det jag har lärt mig att dom olika medel funkar istort sätt lika dåligt,utan måste tas bort mekaniskt nu ska jag inte förstöra tråden mer 
I helgen flyttade Rugar till nytt garage, tack för hjälpen Erik! 

Började passa in stolen och kunde inte låta bli att lägga dit nya Alu panelerna heller. Blir nytt bälte med wraparound infästning sen så man slipper ha bältesöglan i nacken.
Fyndade verktygsvagn på söndagkvällen så ingen tid att förlora! 

Ja det där bältesfästet såg ju inte så roligt ut, annars e det ett mycket trevligt bygge.
Anders
I helgen flyttade Rugar till nytt garage, tack för hjälpen Erik!
Började passa in stolen och kunde inte låta bli att lägga dit nya Alu panelerna heller. Blir nytt bälte med wraparound infästning sen så man slipper ha bältesöglan i nacken.
Gott med nytt hem till Rugar
Så jobba på så Rugar kommer ut i sommar
Det var en sak som du behöver nog göra om och göra rätt Det är giljotinen som håller säkerhetsselen (om jag var tävlingsbesiktare vid det tillfället skulle du få startförbud) nästa lilla sak är nackstödet (det funkar att sätta i bågen ) Ps läs Sbf DRT 10.7 Det är inte så fel att läsa DRT 10.5 oxå
/// Micke
Blir ballt de där, skönt med garage som du har fri tillgång till nu så du kan jobba på och få ut bilen i sommar
Tittade på bilderna med bränsleröret, men syndes inte vilken typ av koppling du använt.. Är det nut and sleeve och flare:ad kant på rören eller vad har du använt dig av?
Olzzon skrev:I helgen flyttade Rugar till nytt garage, tack för hjälpen Erik!
Gott med nytt hem till Rugar
Så jobba på så Rugar kommer ut i sommar
Det var en sak som du behöver nog göra om och göra rätt Det är giljotinen som håller säkerhetsselen (om jag var tävlingsbesiktare vid det tillfället skulle du få startförbud) nästa lilla sak är nackstödet (det funkar att sätta i bågen ) Ps läs Sbf DRT 10.7 Det är inte så fel att läsa DRT 10.5 oxå
/// Micke
Det kommer åtgärdas som jag skrev och ett nackstöd kommer tillverkas som kommer sitta i strävan bakom, så jag hoppas det duger tills det ska åkas 
Pete:
Sakta men säkert händer det lite grejer.

Dörröppnare vid rutan så porriga dörrplåten slipper få en massa störande element inblandat
Nytt bälte, bara strävan som ska korrigeras lite

Hej så länge!

Sidor Föregående 1 … 24 25 26
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Raceprojekt "Ruggiga Rugar"
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.