1

Tjänare. Har hinkar i en större motor i min lilla bubbla och monterat nya dubbla gasare på den.
Bilen startar och går. Högt vrid men trög.
Jag har lekt med bredbandslambda och brotschar tidigare när jag körde singelförgasare.
Det var just det, singelförgasare. Jag fattar principen och vad som skall göras, när och varför men rätta knycken inföll sej aldrig.
Dubbla ska ju vara synkade som få dessutom. Vart finner jag hjälp med detta?
Jag är nyinflyttad i ny stad, Kungälv, och saknar fullständigt lokalkännedom och kontakter.
Tips mottages med stor glädje.
Solen har börjat lysa och jag vill ut och ratta så snart som möjligt

VW typ1 -69/57
Porsche 911 Carrera -01

2

Är förgasarna nya  kina tillverkade, eller tex weber??
har du rätt flottörnivå, rätt bränsle tryck?? rätt fördelare?

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

3

Kontakta pprmicke i Kungälv, du hittar honom här på boxerville.

Han kan nog få det att gå bra ICQ/ab

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

4

PPRMicke bor i krokarna.

http://boxerville.se/forum/profile.php?id=179

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

5

Empi 34:or. Kina - ja, flottörnivå - nej, bränsletryck - helt ny orginal vw pump, orginalfördelare kopplad till 1 gasare. Såg med strob att den avanserar för lite så jag får nog koppla om den med T kors till båda gasarna och hoppas det löser den biten.  ICQ/ab

VW typ1 -69/57
Porsche 911 Carrera -01

6

Ok. PPR Micke. Har läst namnet på fler håll.
Är det bara PM:a eller?

VW typ1 -69/57
Porsche 911 Carrera -01

7

Hej Robbin
Det funkar att pma
Lite saker att kolla innan  Kolla flotör nivån på dina fuggar nästa sak är om det är en eftermarknads pump har den till 99% förhögt tryck
Vad är det för maskin du har std ???
//// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

8

Ok. Så vitt jag vet är det en standard 1600 S
Pumpen är från dalhems eller vwimporten, minns inte riktigt vem som fick äran att leverera material den gången. 
Ska jag beställa en ny pump med en gång? Isf vilken?
Blir tufft att kolla flottörnivå om pumpen fyller på oavsett...

VW typ1 -69/57
Porsche 911 Carrera -01

9

Det är bättre med en tryckregulator  så får du jämnare tryck
Som  jag skrev på en annan tråd är don inte kända för att vara lika i nivå (kineserna är inte så noga bara antalet är ok )
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

10

Kan man inte lite på det ena så går nog i te det andra heller.
Mao så ska jag inte köpa en Empi btr.
Hittade dock ingen annan rimlig btr.
En AP101 elpump från Misab då?
http://www.misab.se/pumpar.php
Maxtryck på 0,25 bar.
Det skulle dessutom göra under för utrymmet då nuvarande bränslepump krockar lite med fördelaren.
???

VW typ1 -69/57
Porsche 911 Carrera -01

11

ICQ/ab
http://www.ebay.co.uk/itm/Malpassi-Allo … 34241#shId

Bubbla -62

12

Robin80Lundh skrev:

Kan man inte lite på det ena så går nog i te det andra heller.
Mao så ska jag inte köpa en Empi btr.
Hittade dock ingen annan rimlig btr.
En AP101 elpump från Misab då?
http://www.misab.se/pumpar.php
Maxtryck på 0,25 bar.
Det skulle dessutom göra under för utrymmet då nuvarande bränslepump krockar lite med fördelaren.
???

Det värsta är du skall ned till 0.18-0.20 bar i tryck  för att dom inte skall flöda över
Om du tar bort luft filtrena  och lyser med en ficklampa i förgasarhalsen om det droppar soppa där så är trycket förhögt
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

13

Bra tips.  ICQ/ab  tackar.
Bilen står 10 mil från min nya bostad så kan inte kolla förrän till helgen.
Får leta reda på en 'how to' flottörnivåjustering.
Nya tändprylar på väg hem från Dalhems lagom inför helgen.
Vi börjar här.
Tack.

VW typ1 -69/57
Porsche 911 Carrera -01

14

Har hittat ett gäng BTR'r. Jag ska alltså ned till 0,20bar minst. Av urvalet finns BTR'r med fast förbestämt tryck ämnade för förgasare på 0,13bar och 0,20bar.
Funkar det med en 0,13 eller är det istället för lite?
Tack på förhand.

VW typ1 -69/57
Porsche 911 Carrera -01

15

Ahh. Såg att dom var ställbara. Förinställt tryck låg på 0,13 rep 0,20.
Beställer en direkt.

VW typ1 -69/57
Porsche 911 Carrera -01

16

En Malpassi BTR monterad och det blev tummen upp för förgasarbekymmret. Redan i grundinställning går den som en dröm 500meter, sen dör bilen.
Efter att upprepat X antal gånger räcker det med att klämma på bränsleslangen mellan pump och BTR så bubblar det till i soppakoppen och bilen går igen 500meter.
Pumpen är ny, stången med och den leker lätt i backeliten, sitter inte fast.
Lossar man slangen mellan pump och BTR är det ganska mycket övertryck däremellan.
Kan det vara så att pumpen hänger sej vid för högt mottryck?
Nästa fråga är vart luften kommer ifrån, alt vaccum.
Bilen är fulltankad.

VW typ1 -69/57
Porsche 911 Carrera -01

17

Du kan komma ned till mig i morgon(söndag)
Pma mig så får du tele
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke