151

hehe, slut? om jag ska skicka bilder på min så kommer du nog bli peppad på att fixa din..som det ser ut nu så måste varje plåtbit hos mig bytas ICQ/ag

152

Allt är ju räddningsbart men då 65an ska få IRS så får denna 1302 sätta livet till. ICQ/ab

Mera känd som jb...

153

Döpte om tråden då det numera finns fler objekt i garaget.
Varianten är en lagom daily driver sommartid med effekt lagomt till att djävlas med svenssons. Sprutet är nu på uppgradering så efteråt är väl tanken att även kunna styra tändninge vilket medför bättre gång och möjlighet till kraftigare gnista. Provade ladda på i somras men misständingar kommer uppåt baret.
Vill iallafall kunna ladda 1 bar till vardags, osäker hur mycket original kolvarna i 1800an klarar...

Iallafall så är en typ3 tung och en typ1 lättare.
Så när Olsson Junior hittade på en gammal gävle-bil med flipp bla så kände jag att den blir bra som en enkel dragracebil.
Typ4 med turbo blir det å allt annat som behövs. Målet är väl 11-12sek på 402m till en början sen lär det ju spåra ur.

Post's attachments

typ11.JPG, 163.44 kb, 720 x 405
typ11.JPG 163.44 kb, 209 downloads since 2014-04-08 

typ12.JPG, 133.4 kb, 720 x 405
typ12.JPG 133.4 kb, 197 downloads since 2014-04-08 

Mera känd som jb...

154

Härligt Blom, T3:an blev lite elakare med nya fälgarna

155

Ja det var ju det som var meningen. Svårt att få med helhetskonceptet på bild men kollar man på den i verklighetem får man en bättre uppfattning. ICQ/ab

Mera känd som jb...

156

JBlom skrev:

Målet är väl 11-12sek på 402m till en början sen lär det ju spåra ur.


ICQ/ag

Buy the ticket, take the ride... - HST

157

Blir fränt de där

158

Och buggyprojektet? Nedlagt för gott?

Våga åk hög buss och se ner på dina medtrafikanter.
Westfalia Tin Top -72 Baja Bay
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=4668

159

Den har fått tagit resan tillbaka till Hälsingland.  ICQ/ab

Mera känd som jb...

160

Klart det kommer spåra ur. Default/tongue
Ska bli kul att följa!

820KUSTOM
Volks Of Hälsingland
East Coast Meet #4 - 9-11 Augusti 2019

161

Blir jävligt ballt de där jb! Helt klart ett ordentligt lyft med nya fälgarna ICQ/ab

162

JBlom skrev:

Döpte om tråden då det numera finns fler objekt i garaget.
Varianten är en lagom daily driver sommartid med effekt lagomt till att djävlas med svenssons. Sprutet är nu på uppgradering så efteråt är väl tanken att även kunna styra tändninge vilket medför bättre gång och möjlighet till kraftigare gnista. Provade ladda på i somras men misständingar kommer uppåt baret.
Vill iallafall kunna ladda 1 bar till vardags, osäker hur mycket original kolvarna i 1800an klarar...

Iallafall så är en typ3 tung och en typ1 lättare.
Så när Olsson Junior hittade på en gammal gävle-bil med flipp bla så kände jag att den blir bra som en enkel dragracebil.
Typ4 med turbo blir det å allt annat som behövs. Målet är väl 11-12sek på 402m till en början sen lär det ju spåra ur.

Haha ! Den gamla goda vagnen ! Vet du att den har bott i Åmot, några år sedan......
Jag har fortfarande frontplåtar i källaren. Tur för dig att den blev frontsmälld - annars ingen räserbilsfront  ICQ/ag

Ta på er varmt pojkar, och glöm inte dynamiten...

163

Hehe ja den har varit runt lite.  ICQ/ag
Ringde du idag förresten?

Mera känd som jb...

164

Inte blivit så mycket gjort sen senast. Mappning har blivit av dock ska det göras om för ska gå över och köra på bf95 istället för E85. Dels klarar tändningen av mer ladd sen kanske den blir mer lättstartad då jag åker stum tändning. Snik är det ju då det vore bättre att köpa nytt sprut men vafn. Gammal bil ska ha gamla grejor. ICQ/ab

Lite bilder en polare tog på High performance meet i Gävle.

Post's attachments

image.jpg, 158.3 kb, 960 x 640
image.jpg 158.3 kb, 194 downloads since 2014-05-18 

image.jpg, 171.14 kb, 960 x 640
image.jpg 171.14 kb, 212 downloads since 2014-05-18 

image.jpg, 142.04 kb, 960 x 640
image.jpg 142.04 kb, 218 downloads since 2014-05-18 

image.jpg, 130.9 kb, 960 x 640
image.jpg 130.9 kb, 208 downloads since 2014-05-18 

Mera känd som jb...

165

Hejsan vilken bredd på bakfälgar och däck...??

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

166

8,5" med 205/40-17" bak. Tajt...

Mera känd som jb...

167 Senaste redigerad av michaelth (2014-05-18 20:00:25)

okey ser fett ut. ICQ/ag . Jag har själv  9*17 som jag vill sko, så däcket håller sig innanför fälgkanten  ...men inte för smalt.. ICQ/ad  därför frågan. ICQ/an

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

168

Rejsig  ICQ/ag

169

michaelth skrev:

okey ser fett ut. ICQ/ag . Jag har själv  9*17 som jag vill sko, så däcket håller sig innanför fälgkanten  ...men inte för smalt.. ICQ/ad  därför frågan. ICQ/an

Kolla runt lite här, http://tyrestretch.com , så får du en bra hum hur det blir. ICQ/ab

Mera känd som jb...

170

GB skrev:

Rejsig  ICQ/ag

Var det jag ville åt med årets look. Ska försöka få på frontspoilern bara. ICQ/ab

Mera känd som jb...

171

Jag hade 225/45-17 bak på fastbacken.
Tight, men det gick.

172

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/44732.jpg

//S

173

Vad för bredd på fälgarna? Jag kan nog ha bredare däck med masserad skärmkant men mitt problem är att skärmen tar i fälgkanten.

Mera känd som jb...

174

7 eller 7,5, minns inte.
ET 55 iaf.

175

Jag hade släppt ut skärmarna en bit mitt uppe på.