1

Idag var det dax för dotterns första tur i bubbla. Hon somnade direkt.

Men vad har ni för erfarenheter av småbarn i bilen om man vill åka nercabbat??
Blir väl ganska soligt och blåsigt.. Och kanske inte så säkert heller.  ICQ/an

http://imageshack.com/a/img24/9295/7vqd.jpg

2

Man kan inte båda ha & äta kakan! ICQ/ad men sätt fast stolen ordentligt, och spänn över ett vindskydd/regnskydd över stolen ICQ/ab

3 Senaste redigerad av Loyden (2014-04-06 16:45:21)

Ja jag funderar på nåt slags skydd. Och kanske prova framsätet istället.
Eller sälja denna och köpa en med tak..

4

Kanske byta mot en DH-75

"Besvikelsen över dålig kvalité varar längre
än glädjen över ett lågt pris
vw 1300-66 cab

5

Nja.. får väl bli en bubbla ändå  ICQ/ab

6

Det är galet mycket blåst i baksätet som blåser framåt så att ha barnet sittande bakåtvänd i baksätet i barnstol utan cyklop är nog ingen bra idé.

Rainy 1200 -60
Sunny 1303LS -74
Rusty 1303S -73
Fodervärd VWHK:s buss

7

Ja det är ju det. Har du testat framsätet? Är kanske lika illa där nere i hennes höjd.?

8 Senaste redigerad av Mr 56 (2014-04-07 11:50:45)

Barn är tåliga.
Kläd på dom efter klimatet
Och kör barre.

Mina barn är uppväxta i Svärmorsluckan på A forden, och det funkade bra.
Och nu har dom erkänt att dom sträckte ut handen och kände på däcken i hundrakilometer i timmen.

Tur man inte märkte det, får då hade nog barnagan återuppstått :-).

"ljushuvud"

9

Barn är tåliga och smör bryr sig inte som sagt.. ICQ/ad  Default/lol

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

10

Precis Smöret bryr sig inte!! ICQ/ag

"ljushuvud"

11

jösses! ja det är ju ingen risk att hon fastnar i hjulet här i alla fall.
vilket smör??  ICQ/ae
Kanske får prova framsätet innan jag säljer bilen. usch vad svårt.  ICQ/ad

12

Barn ... är en sak , bebisar är en annan. Små barn är ju väldigt känsliga fördrag & får dom
stark vind rakt i ansiktet håller dom andan... prova blås i ansiktet på ett barn som gallskriker..
de blir så tyst så.  ICQ/ad

Mina grabbar 5&7 åker rörbuggy till skola & dagis utan framruta eller kaross & älskar det. Men lillgrabben får nöja sig med öppen taklucka på dhn.
sen beror de ju på , en stilla crusing ja visst ! men skall du åka 2 mil landsväg ... hade ja vart försiktig.

Grattis till barn & din sunda uppfostran   ICQ/af

MOTORGÅRDEN..& de som händer där..titta gärna in!
   http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=9894

13

Jag har två schäferhundar i min närhet, eller mer korrekt "Tysk Schäferhund"..
Den ena älskar att åka öppet, och den andra hoppar hellre ur och springer efter...
Barnen är vuxna med egna flänglappar och kör ombonade svensonbilar, utan att veta om det är en tysk, japansk eller fransk bil de kör... sikket folk, kallas det "misslyckad barnuppfostran"? Jag som köpte alla delarna av "Mulle Meck" till deras dator när de var små...samt massvis med pekböcker med bilar och grävmaskiner i.
Klimax uppstod då sonen fick för sig att fylla på glykolblandning.... då han kört den stackars Beach Buggyn så glödhet att oljetempmätaren gick i botten... Ok, han hade iallafall upplevt äkta körglädje på en av Hisingens mer omvälvande motortrafikleder. Tackocklov hittade han inget annat hål att fylla kylarvatten i än i spolarvätskebehållaren, men misstänkte att det inte var rätt, så han avstod. ICQ/ag

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."

14

Kommer bli försäljning på den. Ska skaffa en med tak istället så inte familjen behöver blåsa bort.  ICQ/ad

15

Vi gör så att i stan kan vi åka nercabbat å ska vi åka fortare än stadstrafik, då cabbar vi upp