1

Hej! Har efter några års frånvaro från folkakulturen införskaffat en T1 -66 som jag tänkte fixa i ordning för besiktning. Jag ska göra en totalrenovering av bromssystemet tänkte jag. Saken är den att jag tänkte inte köpa någon färdig sats med bromsrör utan köpa löst på Biltema. Mätte inuti bilen där bromsröret är fräscht och fick fram en diameter på 5mm. Antar att det är samma grovlek överallt i bromssystemet? Sen undrar jag lite inför köp av nipplar vad det är för gängstorlek där bromsröret ska in i hjulcylindrar, huvudbromscylindern och i t-förgreningen framför vänster bakhjul? Tack på förhand  ICQ/ab

SÄLJER VW-DOFTGRANAR PÅ TRADERA! https://www.tradera.com/profile/items/4 … ill-sankan
Går bra att kontakta mig via PM om man är intresserad!

2

Är iallafall standard på allt, vet dock inga mått ICQ/ad

3

m10*1 är väl troligt...

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

4

Ferdig sats med bromsrør er billigt....

Åker Oval- 8/55, en görtidlig 56a.

5 Senaste redigerad av Fattigmansporsche (2014-04-07 08:25:42)

Vi diskuterade det härom dagen att det är faktiskt billigare att köpa färdiga bromsrör än att bygga själv. så om du inte ska bygga nått special så är det faktiskt att föredra. Kan Dessutom rekomendera Up North kompletta pkt med huvudcylinder bromscylindrar och rör clips allt för 2000kr

http://www.classicvw.se/bromsrenovering … ts_id/4659

Learning by experience is a great way to spend money...

6

Tack för alla svar! Har räknat på det också lite nu och kommit fram till att det kanske är billigare med en komplett bromsrörssats som skrivits här tidigare. Hoppas att det är ordentligt tilltagna längder och så där bara ICQ/ab

Fattigmansporsche: Tyvärr hade jag inte koll på att man kunde köpa ett komplett paket, så har redan beställt hjulcylindrar, huvudbromscylinder osv. Nu vet man ju det till nästa gång iaf...

SÄLJER VW-DOFTGRANAR PÅ TRADERA! https://www.tradera.com/profile/items/4 … ill-sankan
Går bra att kontakta mig via PM om man är intresserad!

7

Fördelen med att göra egna rör är nog att dom blir i exakt rätt längd.Dom färdigtillverkade är oftast alldeles för långa..

8

Köpte ett kitt från paruzzi.. När jag försökte böja dom till rätt form splittrades färgen av.. +att flera var för långa.... Men visst det finns säkert bättre oxå.blev att jag använde en del nipplar och gjorde nya egna rör..iofs behöver jag en del special men tänkte ett kitt e ju billigt..

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

9

Har köpt från upp north och tycker att dom ligger är bra längder på! Ingen färg som spricker heller. Sen krävs det iof att man gör alla böjar lika stora som org. Det går ofta att dra rören rakare och på så vis få rören "för långa"   
Tex. http://forumbilder.se/DC77Q/img-3734.jpg

Learning by experience is a great way to spend money...