1

Tänkte beställa hem lite gummi till min -74 baybuss, med fasta sidofönster.

Kollade lite på Vwheritage och dom hade kompletta kit, för framruta, bak och 4 st sidorutor.. Kanon tänkte jag tills jag ser att det finns två olika varianter

For recessed windows?? http://www.vwheritage.com/vw_spares_Sea … tartPage=1

Och så fanns det For non-recessed windows?  http://www.vwheritage.com/vw_spares_Sea … tartPage=1

Någon som vet vad skillnaden är? Är ju sugen på den första då det är Vw kvalitet..

Blank  Typ1 -59.
Late bay buss -74
Och Late bay DH -73
Inte lika blank Split Eh -63. Såld

2

Inte för att jag vet om det gör någon skillnad men...

recess {substantiv}
alkov · nisch · avbrott · paus · uppehåll · fördjupning · skrymsle · vrå · undangömt ställe · rast · avbrott

412 ls variant -74 ( min 1:a bil, borta sen länge...)
1302s -71
Typ 2 -74
412 le variant -73
Typ 3 variant -64
412 pickup -73

3

Är det inte med eller utan kromlist?

4

Mmm, såg också det men blev inte klokare   ICQ/ad

Blank  Typ1 -59.
Late bay buss -74
Och Late bay DH -73

5

Jag vet av bitter erfarenhet att det finns olika stora sidorutor..
Skulle byta en på våran -79 och fick tag i en ruta som var 5mm större och var helt
omöjlig att få i..

6

non-recessed window set innehåller spännare, som funkar som kromlist, tror jag
recessed är vanliga breda gummilister

7

Tackar, då blev man klokare idag också  ICQ/ab

Blank  Typ1 -59.
Late bay buss -74
Och Late bay DH -73

8

Tvärt emot övriga talare tror jag att det har att göra med om det är en buss med orginal rutor eller om det är en panelbuss som har konverterats. Recessed är då troligen orginalaren.

Kolla också på Custom and commercial. Jag köpte deras kompletta sats med alla lister till min buss. Jag har inte provmonterat, men kvaliteten kändes 100%. Mjukt och fint gummi och de rätta pressningarna på insidan listen. Typ orginal.

/Janne

Bay 78 Kleinbus under uppsvetsning, Bay 77 Donatorbuss (skrotad nu), T23 projekt