1

här kommer första frågan från en forum newbie med en vw oldie...

hittade inte så många alternativa leverantörer på orginaltyg och såg inga priser på himmel,
tänkte först kolla här om någon har fått ett ca.pris på stolar/säte med med tyget "Export 52-53 herringbone, grey/brown" ?

hur nära orginal är innertak om man jämför classic med himmel ?

verkar som många firmor har delar från -54 men inte tidigare ?

1953 25hk

2

Jag har bara köpt mattor och innertak ifrån himmel service och de ser ju väldigt fina ut.
Jag tycker inte du ska tänka på vanligt billigt innertak eller vad än det gäller på bilen för att behålla värdet.
Finns ju en del i USA som gör klädslar men vad är det han heter nu Lenny croop eller något sådant kommer inte ihåg just nu.
Sen fans detta på thesamba.
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ … ?id=396509

3

ok, så det är himmel or nothing ?

pejlar runt vad det kan tänkas bli för budget om jag ska ta tag i renoveringen av -53 zwittern,
stolar/inredning och lack tycks bli de största utgifterna i den här renoveringen och orginalstuket verkar mest intressant nu

1953 25hk

4

jag köpte stolstyg från Himmel till min splitt och det gick på ca 5K sen med montering hos sadelmakare samt lck av stommar så landade hela kalaset på 17K inkl. material.

-64 T1
-54 T1

5

Hur behandlar man stommarna innan klädsel? Blästras allt inkl.fjädrar eller?

1953 25hk

6

jag blästrade stommarna men inte fjädrarna sedan lackade jag  i svart epoxy.

-64 T1
-54 T1

7

Himmelservice tar 220 E för innertaket till 51 split.
45 E för tyget på B stolparna.
Mattsats kostar 435 E

Jag hämtar detta runt månadsskiftet Mars /April när vi kör hem från Spanien.

Vill något ha något från dem så har jag plats i bilen.
Transporten till Helsingborg bjuder jag på.

Med vänlig hälsning från ett soligt Spanien
Patrik

Typ 1 = Mars-1949 Export, November-1950, April-1952, Mars-1953, September-1953, Februari-1954, Februari-1955, Juni 1955, Augusti-1955, November-1955 standard, September-1956, Januari-1957, December-1957 cab, Augusti-1963 cab.

8

var glad att du har en zwitter... till min -61:a finns varken dörrsidor eller tyg till stolar... i rätt färg då vill säga...

9 Senaste redigerad av Kjell Roar (2014-04-06 14:16:49)

Marcus Raece alias Wagenmanufaktur tar frem endel tyg til gamle VW for tida. Hør med han. Har bare hørt skryt om hans arbeid.

https://www.facebook.com/pages/Wagenman … 79?fref=ts

Åker Oval- 8/55, en görtidlig 56a.

10

rogga skrev:

var glad att du har en zwitter... till min -61:a finns varken dörrsidor eller tyg till stolar... i rätt färg då vill säga...

Wagenmanufaktur har begynt å ta fram tyg til 61'an, her Berylgrøn:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid … mp;theater

Åker Oval- 8/55, en görtidlig 56a.

11

Marcus Raeke. Dyrt, men det er det aller beste. Har selv fått komplett interiør restaurert der.

'53 T1 | '58 T2 | '66 T1

12

Sitter och försöker bestämma vilken kulör framstolsunderreden ska ha, mina stolar liknar L71 beige.
har sökt på tabeller över olika kombinationer på interiörkulörer men får inte ihop det

har alla 50-tals VW samma stolsunderredes-kulör och vilken kod har den färgen ?

Tips på nån sadelmakare nära stockholm ?

1953 25hk