1

En kille från Norge på forumet som kallar sig för AIRBORNE betalade för en plåtbit i december förra året. Han eller nån kompis skulle hämta plåtbiten. Ingen dök upp och jag skickade flera mejl via Boxerville, men fick inga svar. När jag kollar på meddelandet i min outbox står det:

The message status is 'sent'. It means that the message has not been delivered yet because either the receiver has not visited forum since you sent this message or receiver's Inbox is overfilled. You can still edit this message or cancel its sending.

Han har inte besökt forumet sedan 29e november. Är det ok ätt sälja plåtbiten till nån annan nu efter 3 månader och en del obesvarade mejl, trots att han betalat?

VW TYP1 1974 (1300S)       BMC 850 Pickup 1965       AUSTIN SE7EN  1959

Modern cars are nothing but visual pollution !

2

Han har ju betalat för den så... Läget blir ju knepigt.
Men har du mailat han istället för att skicka PM på forumet?

Mera känd som jb...

3

Jag har mejlat honom.

4

Ja då är det ju konstigt att han inte hört av sig. Men jag skulle nog inte vilja sälja något som jag sålt. Tar det mycket plats så är det ju förståeligt.

Mera känd som jb...

5

Hur länge ska jag vänta? Jag har varit med om det förrut. Jag sparade grejen nästan 2 år och sen sålde jag den till annan. Visst folk......  ICQ/ad

6

Så länge som samvetet tillåter det.  ICQ/ag

Mera känd som jb...

7

Sätta en egen gräns vad man tycker är acceptabelt. Blir det oklarheter så återbetala köparen som gått under jorden när han/hon återuppstår. Tycker inte det borde bli några sura miner då. ICQ/ab

_______________________AMBULANSGARAGET_______________________
                  - Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74  Typ 1 Shorty -65

8

Betala tillbax pengarna till kontot som han förde över ifrån, sen sälj den med gott samvete. Då slipper du oroa dej för onödigt skit snack.

Bubbla -62
Buss -60

9

Ajaj.....
For det første vil jeg be om unnskyldning til Rainier for at frontplåten ikke er hentet. Jeg hadde en avtale med en som bor i Stockholm som skulle hente denne for meg, men det skjedde jo åpenbart ikke. (Planen var at min kamerat skulle ta med seg denne når han kom til Norge på semester til sommeren). Dette hadde han glemt, og jeg hadde glemt å kontrollere at han hadde hentet den....Men jeg vil nå sørge for at denne frontplåten blir hentet (den behøves på min 1949 T1 standard).
Jeg er dessverre ikke så ofte inne på deres fantastiske vw forum, men har dessverre heller ikke mottatt Mail...
Uansett, takk også til en annen nordmann som er på dette forumet og som tipset meg om at jeg var "etterlyst" :-)

Rainier; jeg har sendt deg en PM :-)

Mvh Bjørn Airborne

10

ICQ/ag  ICQ/ag  ICQ/ag

Skönt att allt löste sig

If one does not fail at times, then one has not challenged himself.

Early Bay 71a "Polisbussen",  Bubbla 61a,  Bubbla 62a ratlook R.I.P