1

Tjena gott folk!

Tänkte höra lite om ni har tagit fram symaskinen och sytt egna överdrag/klädsel till bubblan? -67

Frun har bättre koll på symaskinen och tänkte att hon kunde sy dessa. Tyg är ju king, men är ju lite sexigt med vinyl i tvåton. Tips o trix samt sidor med tyg till bra priser mottages! T ex ska jag ha kvar stoppningen bak av hö/gräs som är org? Dock inte så mycket orginal i bilen, men i helt fint skick.

Bytte min quad mot denna för ett par år sedan och våran dotter älskar bubblan, och jag har blivit lite kär i den oxå ICQ/ab Så den blir kvar!

2

Frågan är nog om det lönar sig att sy själv , laga befintlig klädsel har jag gjort innan men
det tar tid och kräver en bra symaskin hellst någon form av industri symaskin.

Väller du en enfärgad klädsel så blir det inte speciellt mycket dyrare en det material som
behövs för fram och baksäte.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

3

Ta i kontakt med "tråd&knåp" i karlsborg så fixar dom en hel klädsel åt dig, precis slm du vill! Lämnade in mina säten/dörrsidor till dom och blev jättenöjd!
Om du nu gör det, säg att du blivit tipsad av mig (Sebastian Eek) så kanske du får lite rabatt om du har tur!;)

Typ 1 -66 1300
Typ 2 -71 baywindow

4

sebbie skrev:

Ta i kontakt med "tråd&knåp" i karlsborg så fixar dom en hel klädsel åt dig, precis slm du vill! Lämnade in mina säten/dörrsidor till dom och blev jättenöjd!
Om du nu gör det, säg att du blivit tipsad av mig (Sebastian Eek) så kanske du får lite rabatt om du har tur!;)

Vad slutade notan på? Lämnade du den gamla inredningen som mall?

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

5

kisavw skrev:
sebbie skrev:

Vad slutade notan på? Lämnade du den gamla inredningen som mall?

Absolut intressant, måste kolla upp detta.

Var och kollade på lite tyg idag och eventuellt så kör jag på det och frun syr. Sökte flanell och konstskinn i bilens färger men hittade inte det men lägger upp bilder på hur det blev till slut ICQ/ab

Tänkte även bygga om hatthyllan i MDF o slänga på 6:9 och en bas. Ungdomsgrejjor men men...

Tackar för svar!