1

Stort tack till Demian och Gustaf som ägnade lördagsnatten till att svetsa på norrgatt-bussen. Och stort tack till fidde som har ordnat fram så fina balkar! Nu ska det bli en projekt-tråd och några timmars svetsande till ICQ/ag

Post's attachments

image.jpg, 116.65 kb, 640 x 478
image.jpg 116.65 kb, 173 downloads since 2014-03-24 

En cigarr kortar livet med 2 minuter
En whisky kortar livet med 4 minuter
En arbetsdag kortar livet med 8 timmar

2

Nöjet var helt på vår sida. Man får lite abstinens av att vara på Gotland i en hel månad utan att kunna få lite garagetid   ICQ/ab

3

Haha härligt grabbar.  ICQ/ag

Mera känd som jb...

4

ICQ/ag

5

Så skönt att denna gammla kakbuss kommer en ny vår till mötes..  ICQ/ag  ICQ/ag  hoppas kunna komma till ön och titta på denna snart igen......

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

6

michaelth skrev:

Så skönt att denna gammla kakbuss kommer en ny vår till mötes..  ICQ/ag  ICQ/ag  hoppas kunna komma till ön och titta på denna snart igen......

Du är alltid välkommen hem ICQ/ab

7

Underbart! När vi kommer hem till ön i sommar så blir det provtur hoppas jag ICQ/ae ser fram mot att denna gotländska legend ska rulla på vägarna igen, kanske med en tårta eller kanelbulle i lastutrymmet som när det begav sig förr ICQ/ab

Typ 1 -58 såld
T3 Westfalia -82

8

Håller med Micke K! Och kul att se att det är pågång nu!

9

Bara kul å kunna hjälpa till å förhoppningsvis sparka
igång dig lite Micke

10

Mikael K skrev:

Underbart! När vi kommer hem till ön i sommar så blir det provtur hoppas jag ICQ/ae ser fram mot att denna gotländska legend ska rulla på vägarna igen, kanske med en tårta eller kanelbulle i lastutrymmet som när det begav sig förr ICQ/ab

Jag lovar att bjuda på tårta när den är besiktad! Frågan är väl om vi har några tänder kvar att äta med när vi är så gamla ICQ/ab

11

GustaF skrev:

Bara kul å kunna hjälpa till å förhoppningsvis sparka
igång dig lite Micke

Det var precis vad som behövdes! Nu finns det ju någonstans att börja svetsa ICQ/ab  men hade det inte varit för loggan o historien på bussen, så hade jag aldrig börjat med nåt som knappt ger skugga ICQ/ad

12

Fan vad fina ni är Demian och Gustaf! All heder åt er ICQ/ab

*1969:a typ2 husbil som är neptunblå @thefakefalia
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.

13

vwestin skrev:
Mikael K skrev:

Jag lovar att bjuda på tårta när den är besiktad! Frågan är väl om vi har några tänder kvar att äta med när vi är så gamla ICQ/ab

Default/lol

Typ 1 -58 såld
T3 Westfalia -82

14

Herrarna var på garagebesök hos mig igår kväll. Jag visade högen med repplåt till ghia cabben och svetsen men de nappade inte...  Default/hmm  Verkade som öl var intressantare kommande lördagsnatt  ICQ/ab
Tack för ett trevligt besök

Typ1 Zwitter 1952, Typ1 1955, Typ1 ragtop 1960, Typ14 Karmann Ghia Convertible 1965, Typ3 1600 TL Variant Automatic 1969, Typ 343 Karmann Ghia Automatic 1968,  T25 Kombi 1981, MCB E-type EKF -74

15

Dennis skrev:

Herrarna var på garagebesök hos mig igår kväll. Jag visade högen med repplåt till ghia cabben och svetsen men de nappade inte...  Default/hmm  Verkade som öl var intressantare kommande lördagsnatt  ICQ/ab

Jag tror inte att din ghia är tillräckligt dålig! Dom tyckte helt enkelt mer synd om mej ICQ/ag  Apropå öl så hoppas jag att du kommer o hjälper oss tömma baren i morgon?

16

Dennis skrev:

ICQ/ab  Tack för inbjudan, fast vi ser fram emot garagebesök part2 på söndag.

Ja, rostlaga en ghia lockade verkligen inte... Men att montera ett Okrasakit en lördagkväll borde vara roligt   ICQ/ad

17

Dennis skrev:

Tack för besöket, vilket grymt garage du hade, och fräna projekt/bilar ICQ/ab

18

vwestin skrev:

Stort tack till Demian och Gustaf som ägnade lördagsnatten till att svetsa på norrgatt-bussen. Och stort tack till fidde som har ordnat fram så fina balkar! Nu ska det bli en projekt-tråd och några timmars svetsande till ICQ/ag

Kul att balkarna redan används  ICQ/ab  ICQ/an

19

Fidde skrev:
Dennis skrev:

Tack för besöket, vilket grymt garage du hade, och fräna projekt/bilar ICQ/ab

Synd att du inte var med på garagebesök part2 igår. Men jag förstår att du var lite trött Default/lol

Typ1 Zwitter 1952, Typ1 1955, Typ1 ragtop 1960, Typ14 Karmann Ghia Convertible 1965, Typ3 1600 TL Variant Automatic 1969, Typ 343 Karmann Ghia Automatic 1968,  T25 Kombi 1981, MCB E-type EKF -74

20

Jaha, hur går det med den här då?

Vi är påväg till Gotland igen och planerar kanske in ett nytt ryck, men hur var det nu? Boxningen av ramen och nederdelen av hjulhusen skulle sitta på plats, innan vi skulle dyka upp nästa gång....

Du har fortfarande några veckor på dig  ICQ/ad

21

Så ut med dig och jobba släpp opelen och svetsa vw ICQ/ad

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

22

Ja ett litet ryck vill vi se Micke ICQ/ae  den där bussen bara förtjänar att komma ut på vägen igen!

Typ 1 -58 såld
T3 Westfalia -82

23

Livet har ju tyvärr kommit lite emellan ICQ/ad
Efter jag fått dit så mycket plåt så framvagnen gick o sätta dit, så köpte jag en ROSTIG epa åt grabben ICQ/ac 
Så det har svetsats en hel del, dock på fel saker.
Men jag tar det som en utmaning ICQ/ab
När kommer ni?

24

Vill också skriva Tacktacktacktacktacktacktack till dig för att du ställde upp som du gjorde i somras när vi under ö-besöket fick läckage på ett bränslerör. Det kommer jag aldrig att glömma och hoppas att jag kan återgälda det någon gång. ICQ/ab

Såg denna bussen samtidigt och kan lugnt säga att det är en av de grymmaste loggade bussar som jag vet om! ICQ/ab

"Pimped by Nature"

25

vwestin skrev:

När kommer ni?

Den 19 januari och vi stannar i ca tre veckor.