Går de att köra med orginal huvudnromscylinder om man ska köra med en singel weber ? Hur löser man vacumet till bromsarna ?
Vacumet till servon brukar väl tas ut på insugnings röret och inte på förgasarn.....
bilar i familjen. 74:a bay dubbelhytt, vw rod & typ1 -58:a
Das Auto Skellefteå
Ja men finns inget utgång på nya insugsröret
då får du nog göra ett urtag svetsa eller gänga dit en nippiel eller byta HBC till en utan servo
bilar i familjen. 74:a bay dubbelhytt, vw rod & typ1 -58:a
Das Auto Skellefteå
De va de jag tänkte , tackar
Finns även elektriska vakuumpumpar att installera för att slippa anslutningen på insuget samt det långa röret fram till bromsservot. Mången är de motorer som gått en för tidig död till mötes när det tagit tjyvluft från otäta slangar i denna krets...
Jag kommer att sätta på en ekektisk vacumpump på min buss, har köpt en från en Volvo V50 diesel, med kablage och allt och kommer att koppla in den någonstans där det är ström när tändning är tillslagen.
skall göras nu inom en månad :-)
Porsche buss 1973, Pickup Westfalia 1974, Pickup 1979, Formel Vee VeBo MK1 1966.
VW-Porsche 914/6 GT 1971, (VW-Porsche 914/6 GT 1970), VW-Porsche 914/4 1972.
Berätta för en okunnig vad det är som gör att motorn havererar om den drar tjuvluft ur vakumkretsen.
9 2014-03-28 13:53:17 Senaste redigerad av Edström (2014-03-28 15:14:41)
Jasså du ska trimma ditt as, ska du köra i från mig ?
vill du inte cruisa i lagom takt med mig i sommar 
MOTORGÅRDEN..& de som händer där..titta gärna in!
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=9894
Va händer om man kör utan den kopplad då? På min buss hade man virat ihop slangen o fäst den med ståltråd under bussen. Sen har man pluggat den avklippta slangen från förgasaren med en kork.
Ragtop 60 No name
Va händer om man kör utan den kopplad då? På min buss hade man virat ihop slangen o fäst den med ståltråd under bussen. Sen har man pluggat den avklippta slangen från förgasaren med en kork.
servon jobbar ju tillsammans med dig, den använder motorns vaccum dvs tryck till att bromsa så du slipper trycka så hårt på pedalen. en huvudbromscylinder utan servo är byggd så från början & funkar men man får ta i lite mer. Men tar du en huvudbromscylinder för servo & tar bort slangen , dvs trycket . Ja då får du trycka löjligt hårt för att få stop på bilen..
MOTORGÅRDEN..& de som händer där..titta gärna in!
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=9894
Går de att köra med orginal huvudnromscylinder om man ska köra med en singel weber ? Hur löser man vacumet till bromsarna ?
har ev ett insug med vaccum , då kan vi byta 
MOTORGÅRDEN..& de som händer där..titta gärna in!
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=9894
Nu dök frågan upp om man ska skippa bromsservot och byta till en hbc avsett att användas utan servo.
Är servot så jäkla bra eller ställer det bara till det, jag menar den fanns ju bara 1 år?
Iaf i Sverige.
