1 Senaste redigerad av MickeW (2015-02-26 13:39:49)

Jag lägger upp lite priser på de vindrutor jag har i lager eller som går att beställa hem.
1951-57     TYP 1                        720:-
1956-        KARMANN GHIA           1800:-
1958-64     TYP 1                        720:-
1958-64     TYP 1 CABRIO             1000.-
1962-        TYP 3                       1650:-
1962-        KARMANN GHIA T34     2400:-
1965-72     TYP 1                       1050:-
1965-73     TYP 1 CABRIO            1150:-
1968-79     BUSS/PICKUP             1550:-
1969-73     411/412                    1700.-
1973-75     TYP 1                       1250:-
1973-75     TYP 1 CABRIO            1250:-
1979-     TRANSPORTER               1950:-
Alla priser gäller för klara rutor. Toning finns i flera olika varianter, tillägg 100-200.-.
ALLA PRISER INKLUSIVE MOMS.

Går man in på www.veterania.se så hittar man alla andra märken och modeller jag levererar till. Även "turlista" var jag kör finns där. Ring 0121-42110 om du vill veta mer.

[

2

Kanon,kommer att behöva en ny ruta till sommaren,hör av mig när det börjar dra ihop sig..tack för senast förresten! ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

3

Ska också ha en ny ruta,
Men får komma förbi när man besöker faderskapet som bor på vikbolandet fram på vårkanten.

Olle Sewerin en 45åring som trillat dit i VW träsket igen efter 20år

4

Hej Micke !


Du får gärna ta med dig en framruta till Typ1 1958-1964 nästa gång du är i Gävle



// Tony

70:a Cab, Gazzer, Variant

5

Det är bara att höra av sig när det är dags för ruta . Det funkar oftast kvällar och helger också.
Tony: Jag ringer dig, ska till Gävle på fredag 24/2.

[

6

Toppen !!!

70:a Cab, Gazzer, Variant

7

Skickat mail men kan dra en fråga här också. har du vindruta till en typ1 (1963) i lager och när kommer du till Stockholm nästa gång? turlistan var inte uppdaterad.

8

Mailat Lurv och ska uppdatera turlistan för glasbilen i kväll ICQ/ad

[

9

Uppdaterad  ICQ/ab

[

10

Dum fråga kanske, men vad är det för skillnad på en ruta till en Typ1 -1950 och 1951-??

Nytt mob nr...

11

Så här har jag förstått det:
De tidigare rutorna var något större. Innan man hade kromlist var gummilisten tunnare. 12 April 1951 kom kromlisten som krävde en lite tjockare gummilist och då minskade man ner rutan. Rutlisten borde idag vara lite tjockare även utan krom så problemet är förhoppningsvis löst.

Rätta mig gärna om jag har fel...

[

12

Mailade igår ang. ny framruta till ghian! Tänkte inte på att du fanns här också.