Hur är det med insugs- vs. avgasventiler? Har de samma legering, härdning etc. så en ventil avsedd för insug kan användas för avgas? Eller är avgasventiler speciella på något vis?
Insta: @tob_356
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Insugsventil på avgassidan?
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Hur är det med insugs- vs. avgasventiler? Har de samma legering, härdning etc. så en ventil avsedd för insug kan användas för avgas? Eller är avgasventiler speciella på något vis?
pratar vi om std eller rostfri ???
/// M
Dessa för att vara mer exakt: http://www.paruzzi.com/webshoppen/?zoek … =1879&
Tror jag hittade svaret själv. Materialet i ventilen är "lämpligt för lågt påkända avgasventiler". Frågan är då hur en luftfylld 1300 cc på max 50 hp och 8:1 i komp klassas?
"lämpligt för lågt påkända avgasventiler"
Det där uttalandet känns inte helt ok för min del, jag hade letat efter nåt annat 
TobiasL skrev:"lämpligt för lågt påkända avgasventiler"
Det där uttalandet känns inte helt ok för min del, jag hade letat efter nåt annat
Det är nog så
Det finns 7mm rostfria i löslängd som man svarvar till rätt storlek och längd. Knasterspår gör man själv. Annars har jag avgas till 30 hk på hyllan.
Tack för tipset Hasse. Var köper man sådana?
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Insugsventil på avgassidan?
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.