1

Hej!
Dags för en fråga igen. Jag ska beställa bromsar till min 1303s från 73. Vilket bromsmärke har jag egentligen på min bil....är det Girling på 1303:or? Jag har ingen möjlighet att mecka bort hjulen för att kolla, utan vill beställa hem delar först och sen rulla in i garaget och byta allt samtidigt. Det är mest klossar och backar jag syftar på. Bilen är reggad juli 1973!

Hjälp!

Mvh

2

Broms-oken fram är antingen Girling eller ATE och dom har olika klossar.Bak är det samma på alla..

3

Oavsett vad som satt original kan bromsoken vara bytta tidigare.

4

Finns tre olika ok. Ett med två pinnar och två med en pinne varav det ena har rektangulära belägg och det andra lite runda.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

5

Alltså totalt omöjligt att veta förrän man har monterat isär?? Lyckats se att oket är lite rundat med vw symbol instansat samt en låsbygel över....typ som på en klädnypa ICQ/ab

6

Hallå igen!
Jag var ute en repa och försökte kolla igen. Ser ut som det är 2 olika bromsar. Det är bara att rulla in i garaget och riva isär och sen beställa delar ICQ/ac . Så jädrans tråkigt att vänta på delar bara+ att jag behöver garaget till en annan bil.

7

Var bor Du? Besök närmaste AD bildelar, de har båda sorter på lager till billigt pris.
Betalade 129 för framklossar till min.

VW 1303 S -74
VW 1303 Big -74
VW 1303 S -73
Honda CB750 Four -75...1:a Folkan, en 1200 -59 inköpt 1969
BMW 740 i -96
John Deere 210 -67

8

Räcker ju med att ta bort ett hjul och titta efter.  Default/yikes

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G