Efter ca 17 års förvaring och 2 års renovering är den nästan klar , provkörde i går märkte att det kom oljud från växellådan som jag förmodligen inte hörde tidigare då jag hade en motor med extraktor utan dämpare men nu när jag monterat en Porsche 1600 från 1958 så hörs det ganska tydligt . Denna buss 1955 23 fönsters skrotades mitten av 60 talet men blev räddad av en kille som ville ha en trevlig på semestern då golvet redan då var rostskadat bestämmde han att göra helt nya rambalkar betydligt lägre än standard och resultatet blev en bra höjd invändigt men han slarvade med det mesta och efter några så hade han fått nog av allt krångel . I början av sjuttiotalet bytte jag till mig den och bara fixade lite av det nödvändigaste och körde några år men i mitten av åttiotalet blev en lite större renovering och vi åkte runt i europa , men så blev den ånyo bara förvarad i massor av år så för ca två år sedan bestämde jag mig för att ta itu med den efter 1000 -1200 timmar senare är den nästan klar för nya äventyr . min fråga är finns det någon som kan sälja eller anvisa en växellåda det ska vara en helsynkad från ca 65 med reduceringar
Oj..mycket på en gång..men vilken trevlig vagn..välkommen hit,finns säkert någon här som har vad du söker.. 
late,
in love,
and a little drunk..
Välkommen!
Även om det inte är avgörande så kan det ju vara bra att veta var i landet du bor i sådana här frågor. Skrivs med fördel in i din profil och då blir det lättare att hänvisa till personer i din närhet.
I södra delarna av landet finns Mats Herrlander som hållit på med lådor i många år. Han kallar sig "MH" här på forumet.
I Södertälje har vi Hans Landelius som håller på med både motorer och lådor. Han kallar sig "Hans Landelius" här.
Skicka dem ett mail eller PM, så får du säkert hjälp.
Kan dock vara tjorvigt med tid för dessa herrar då det (som vanligt) är nu folk vaknar och vill ha hjälp inför sommaren...
Vilken fin buss du har!
Jag är nyfiken på din inredning, kan det månne vara en dansktillverkad POBA?
Härlig bil! 
Super!
Är det denna som har/hade specialluckor i bakhörnen? 
Förövrigt en mkt trevlig buss med kul historia!