376

Juvas skrev:
JBlom skrev:

Blev jädrigt bra det där. Tycker faktiskt du skulle gå över på flera ställen på bilen.
Slitet för all del men många ställen ser man ju att det är blästrat. Tror du skulle kunna få till patinan på ett riktigt trevligt sätt om du bättrade mera. ICQ/ab

Håller med fullständigt. Snyggt jobb och den skulle bli ännu finare med mer bättring utan att förstöra patina  ICQ/ag

Det är det som är det kluriga, att ta nog mycket men inte för mycket  Default/hmm men det ska fixas mer men inte än på ett tag...måste ha lite variation  ICQ/af

377

michaelth skrev:
GB skrev:

Mogge; det går ju skitsegt för här  ICQ/an
michaelth; jo det gör det, öppnas åt andra hållet längst fram  ICQ/ab

jag hade fel...det skall vara så på sido poputrutorna. Iofs går dom därför bara att öppna litegrann , men så e konstuktionen.. till skillnad mot fram och bak saffaris  .... att jag bara tänker på detta e.. pga. att jag kommer göra ventilations rutor i framdörrarna med pianogångjärn.. och då dom skall öppnas mer, blir gångjärnet med den ledande delen utåt.

back 2 topik.. Trevlig nivå på renoveringen!!

Ja du gjorde mig lite nojig där ett tag  ICQ/ae men bra att folk hänger med  ICQ/ab

378

Sen till sist avslutar du med en hel blank lack och lägger ut en bild med texten, nu har jag bättrat färdig på karossen.

Mera känd som jb...

379

JBlom skrev:

Sen till sist avslutar du med en hel blank lack och lägger ut en bild med texten, nu har jag bättrat färdig på karossen.

yeah right...  ICQ/ad

380

ICQ/ag

Mera känd som jb...

381

Blev mycket bättre med bättringen (ha skum mening ICQ/ab

För jäkla grym buss!
Nu är det bara att höja den till original och peta på slitna plåtfälgar så är den klar sen! ICQ/af

382

Sandbäck skrev:

För jäkla grym buss!
Nu är det bara att höja den till original och peta på slitna plåtfälgar så är den klar sen! ICQ/af

Tack
Orginalhöjd... nix, no, aldrig, glöm det, kan grisar flyga?  ICQ/ag
Widefive plåtisar är jag väldigt förtjust i (kanske för jag aldrig haft det...) men vill gärna ha kvar porsche bromsarna fram  ICQ/af var i ett tidigt skede inne på porsche plåtisar men tycker dom ser för mycket ut som fyrbults plåt...  ICQ/ae

383

Med lite hjälp så kan dom!  ICQ/ad

Då är det väl på tiden att du får dig sådana ICQ/ab 
ja jo porsche är ju nästan alltid trevligt, i alla fall i bromsväg... dock inte fälgarna du pratar om ICQ/ab

384

blev sjukt bra dedär!!  ICQ/af  ICQ/ag

Panel -53, 911 -71

385

vilken förbättring! synade denna front live idag, helt sjukt bra som sagt!  ICQ/ag

Panel -53, 911 -71

386

jockebostrom skrev:

vilken förbättring! synade denna front live idag, helt sjukt bra som sagt!  ICQ/ag

Tackar  ICQ/ag

387

Vilken skillnad , ser riktigt trevlig ut ,

388

Stenmark skrev:

Vilken skillnad , ser riktigt trevlig ut ,

Tackar tackar  ICQ/ab

Sandbäck skrev:

Med lite hjälp så kan dom!  ICQ/ad

Då är det väl på tiden att du får dig sådana ICQ/ab 
ja jo porsche är ju nästan alltid trevligt, i alla fall i bromsväg... dock inte fälgarna du pratar om ICQ/ab

Porsche plåtis har jag på sätt och vis redan  ICQ/ad

Post's attachments

nödis.jpg, 14.8 kb, 344 x 609
nödis.jpg 14.8 kb, 188 downloads since 2014-02-15 

389 Senaste redigerad av Patrik B. (2014-02-15 23:16:50)

GB skrev:
Sandbäck skrev:

För jäkla grym buss!

Tack

Var det inte nåt om flygande grisar och ditt splitbussägande förut  ICQ/ab
Logiken säger att det kan bli orginalhöjd om nåt år då.. ICQ/ae

390

Patrik B. skrev:
GB skrev:
Sandbäck skrev:

För jäkla grym buss!

Tack

Var det inte nåt om flygande grisar och ditt splitbussägande förut  ICQ/ab
Logiken säger att det kan bli orginalhöjd om nåt år då.. ICQ/ae

Haha, jävla minne du har  ICQ/ag

391

Heldag i garaget idag när familjen är borta  ICQ/ag
Lite småfix med fronten som emblem, ljuddämp och paneler.
Sen trycktes alla rutor i och nu får dom sitta ett tag så får vi se vad som händer med gummit framöver, vill gärna smita ur ramarna  ICQ/ad
Dörrstropparna till lastdörrarna saknade jag hela sommaren och fixades tidigare  ICQ/ab
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/1175186.jpg

392 Senaste redigerad av lowang (2014-02-23 20:10:50)

Tummen upp ICQ/ab

Ät gul snö, det kan vara öl.

393

O va grant det blir Göran. Klar för sommaren nu då, eller ska du ta tag i den där storkubikaren nu ICQ/ad

*1969:a typ2 husbil som är neptunblå @thefakefalia
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.

394

Tackar lowang  ICQ/ab
Kalle, nje... ska ta en paus från rutorna nu men lär återvända till dom och fixa rutlåsningar och möjligtvis lite gummilist  ICQ/an
På tur blir det styrsnäckan som lär va tom så mycket det läckt över vintern, sen värmerören under som har lite mer att önska  ICQ/ae
Motor lär det knappast bli till den här säsongen, safari rutor däremot är jag bra jävla sugen på  ICQ/ab

395

Då man är gräsänkling så svängde jag förbi garaget på vägen hem  ICQ/ag
Plockade bort "värmerören", få se hur man löser det på för sätt, går inte att stänga av värmen heller då vajern är avklippt och inget hål i bakersta balken... blir alltid mer jobb än man tänkt/hoppats  ICQ/ae
Var det så här orginal? får man dubbelt så varmt med två "rör"  ICQ/ad

Post's attachments

IMAG0343.jpg, 424.15 kb, 1000 x 667
IMAG0343.jpg 424.15 kb, 208 downloads since 2014-02-24 

IMAG0346.jpg, 534.17 kb, 750 x 1368
IMAG0346.jpg 534.17 kb, 204 downloads since 2014-02-24 

396

Ser ut som en snabbt o lätt ICQ/am  besiktnings lösning...  ICQ/ad

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

397

Fortsatt med värmen, pillat in nya värmevajrar och även bytt bromsslangar fram.
Köpte 3 tums avgasrör som jag kapa på mitten:
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/1185626.jpg
Hålet i främre tvärbalk var rätt våldat så det krävdes lite pill och så borrades ett nytt hål i den bakre.
Nu sitter då röret där och ska bara hitta böjbar värmeslang i rätt dimension så man kan koppla ihop fram så man kan sänka ner bussen i fronten och höja bak och fortsätta där:
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/1185628.jpg
Styrsnäckan har även fått sig lite Volvofett som man fick i med lite skarvning av slang  ICQ/ae

Post's attachments

IMAG0356.jpg, 162.68 kb, 1200 x 679
IMAG0356.jpg 162.68 kb, 206 downloads since 2014-03-22 

398

Fan vad du jobbat Göran! Var det därför du svor och skrek så mycket  Default/lol

*1969:a typ2 husbil som är neptunblå @thefakefalia
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.

399

Kalle skrev:

Fan vad du jobbat Göran! Var det därför du svor och skrek så mycket  Default/lol

Hehe, få se om underarmen sväller upp över natten... den fick sig en jääävla smäll  ICQ/ae

400

Jodå, fortfarande garage Lördagkvällar  ICQ/ab  men skulle vilja dit lite mer  Default/hmm

Post's attachments

jaigaraget.jpg, 85.04 kb, 281 x 452
jaigaraget.jpg 85.04 kb, 205 downloads since 2014-04-13