1

Är det någon som vet vad givaren till bränslemätaren har för resistansområde? Är det stigande eller fallande värde i takt med att nivån sjunker? Det enklaste är förstås o skruva ur den o mäta, men man är ju av naturen lat...  Default/lol

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

2 Senaste redigerad av Björn J. (2014-03-21 20:11:08)

Stefan F skrev:

Är det någon som vet vad givaren till bränslemätaren har för resistansområde? Är det stigande eller fallande värde i takt med att nivån sjunker? Det enklaste är förstås o skruva ur den o mäta, men man är ju av naturen lat...  Default/lol

Man skulle kanske kunna säga att du känner ett visst motstånd från att gå ut i garaget och mäta...

I Europa har man enats om standarden 0-180 ohm, där 0 ohm är tom tank.
Detta gäller iallafall på gamla folkvagnar.
Om nu latheten skulle gå över, och om du orkar koppla in ett instrument och kolla så bör du få 0-180 ohm på ett ungefär.
Annars finns det andra standarder i USA, och i marina sammanhang, med både stigande och fallande värden, men det är överkurs.

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."

3

Ohm my God! Är det så? Tror jag ska gå med i motståndsrörelsen... lite oklart mot vad, dock.  ICQ/ag  Såg inte först att du var från Götet, Björn. Men nu förstår jag, ordvitsarnas huvudstad...  ICQ/ae
Tack iaf, mycket intressant info!

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

4 Senaste redigerad av Björn J. (2014-03-22 07:34:23)

Inte så illa från en "pekiniser" heller...

Inte alla som uppskattar dåliga ordvitsar, de dåligaste är dom bästa.
Jo jag är ju egentligen från Härlanda, där sitter vi inne med de absolut sämsta vitsarna.

Biltema har i sitt marina sortiment en annan typ av givare, en rörgivare, som jag använder. Funkar bra, men man får fixa med flänsen en hel del för att den skall passa i original VW-tank.

Vet inte hur ordvitasndet är i Düsseldorf, om tyskar i allmänhet, eller Kraftwerks medlemmar i synnerhet har någon utvecklad humor....
Men de myntade iallafall uttrycket:
Ohm sweet Ohm... och då på engelska...

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."