Trots att det var mysigt, på ett grovt och manligt sätt, så har jag ändå inte varit speciellt verksam i smedjan..
Skäms lite men va fan, har man ingen lust så blir det inget bra heller..
Lite pyssel har jag dock fått gjort . Fälgarna jag lade upp bild på tidigare är rensade och klara så det är bara ihopsättningen kvar och så har gjort jag meckat ihop en par schyssta rattar.
Den fläjjkade köpte jag bara ändå sådär utan nav av Tony i Gävle för nåt år sen och har bara hängt på vägen sen dess. Men nu har jag pysslat ihop ett nav så den kan hamna i och glittra i Frugans ´67:a.
Ska försöka hitta en Bullit i mitten på den senare.
Den hampa doftande ratten har jag fått av en gammal arbetskompis med några engelska bilar på samvetet så det är nog en Austinratt tror jag. Den var rejält spräckt i kringlan och hade ju helt fel splines för att passa nån av mina bilar. Men jag hade ett löst nav med kona så nu är ratten och navet anpassat och inpassat för split buss rattstång så den hamnar nog i Pickupen. Brotschade ur splinesen, svarvade det losa navet så det passade med sug, loctitade och en låsskruv så det bör sitta bra tycker jag. Eventuellt kan en specialmutter måste tillverkas för lite bättre klämning på konan men det ser vi snart..
Sen måste ha en tutknapp åxå så en stund vid svarven på jobbet och en bit aluminium så nu sitter det ett prydligt, lätt kupat och matt polerat lock där. Utan tutfunktion..
Får bli en lös knapp bredvid..
Men nu har jag nog säkert lagt ner tio timmar med allt jobb på den ratten redan så jävlar om den inte sitter bra sen !
Jaja, ni ser att det händer nånting iaf men i helgen blir det lugnt för nu drar jag till fjälls ! 

ratten på min fjord e fin men dina rattar e fan spessial