http://sverigesradio.se/sida/artikel.as … el=5813504
Se mer om hur det hela började?? Kika in på: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=25153
...men finns även på: http://www.garaget.org/?car=47983
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Babbel / offtopic » Tierp Arena - SÅLT
Du måste logga in eller registrera för att svara
http://sverigesradio.se/sida/artikel.as … el=5813504
Ja undra om de kör på med BRC nu då !!?

Nu håller vi tummarna 
Ja undra om de kör på med BRC nu då !!?
Ja varför skulle den nya ägaren inte vara intresserad av att hyra ut banan till Grape?
Det är ju liksom hela affärsidén som banägare...
Kan tänka mig att det redan fanns någon form av preliminär kalender hos den förre ägaren av banan och den lär väl den nya ta över.
För min del så får Grape gärna snegla åt Kjula istället. En i mitt tycke betydligt gemytligare bana med stora grönytor och en helt annan närhet mellan campingområde och träff/bana.
Vem röstar för BRC på kjula istället, handen upp?
Jag gillar Kjula så jag kan räcka upp handen 
Hand upp!
Hand ner. 80 mil enkel väg till Tierp och 80 lika långa mil hem som tvådagarstripp räckte gott och väl....
Hand ner. Tierp fungerar utmärkt och jag hoppas att det blir fler träffar där.
Han har nog valt Tierp av en anledning annars hade det nog hamnat i Strängnäs där BRG redan har verksamhet. 
Tierp funkar bra. Kjula skulle funka det med. Det största problemet som jag ser med BRC är bristen på organiserad uppställning och kanske mer upptåg som t.ex klubbmontrar etc. Som det var på -90talet på Bugrun(mantorp)
Känns som att man "bara" parkerar sin bil nära racet för att det är jobbigt att gå. "Låsta" bilar packad med campingprylar...
Min personliga åsikt är då kan bilen lika gärna stå kvar på campingen eller IKEA parkeringen.
Vill man visa upp sin bil. Så se till att den gärna är tvättad och städad om det inte är en rat, dom ska representera ett annat tänkesätt..

Väldigt få medel skulle behövas för att göra träffen lite extra trevlig. För den är trevlig som den är..
Alltså Kjula är en bra ide. Visst Tierp har bästa greppet men Kjula räcker länge för våra bilar. Sen är det ju ett mysigt ställe. Nackdelen för en annan är att det ligger längre bort än Tierp.
Tommel opp for Kjula!
känns de inte som de redan finns nåra vw träffar neröver,
kommer bli mindre folk från norrland om de skulle hända.
känns som Tierp skulle va hur bra som helst om de skulle styras upp lite bättre.
Tierp funkar bra. Kjula skulle funka det med. Det största problemet som jag ser med BRC är bristen på organiserad uppställning och kanske mer upptåg som t.ex klubbmontrar etc. Som det var på -90talet på Bugrun(mantorp)
Känns som att man "bara" parkerar sin bil nära racet för att det är jobbigt att gå. "Låsta" bilar packad med campingprylar...
Min personliga åsikt är då kan bilen lika gärna stå kvar på campingen eller IKEA parkeringen.
Vill man visa upp sin bil. Så se till att den gärna är tvättad och städad om det inte är en rat, dom ska representera ett annat tänkesätt..
Väldigt få medel skulle behövas för att göra träffen lite extra trevlig. För den är trevlig som den är..
Jag håller fullständigt med, sneställda bilar med mer rum mellan bilarna så man kan fota och filma på ett roligare sätt, sen är parkeringen sååååååå jäkla stor så mer space mellan bilarna
går enkelt å få till om nån kan stå och styra upp.
Det är inte bara deltagarna som har åsikter om uppställningen i depån, även banföreståndaren tyckte att det var röregt för det var knappt att racebilarna kom fram trots att depån klarar av flera hundra team under en vanlig tävling.
Än så länge har det varit polsk riksdag.
Sen kan man tycka vad man vill om den gamla hederliga uppdelningen på Bugrun.. med typ1 typ2 etc...
Personligen tycker jag om när t.ex callook står ihop. Original står ihop. Etc etc... bussar i olika kategorier typ3 ghia mm mm
Varför välja...det bästa vore väl en träff på Tierp och en på Kjula
Bugrun spring classic i början på maj vore väl något! 
Hand ner. 80 mil enkel väg till Tierp och 80 lika långa mil hem som tvådagarstripp räckte gott och väl....
X2
BRC blir av , 1-2 aug. Står på fb:)
Det datumet var satt redan innan förra BRC. 
förslag på uppstyrd träff...
Sen om det går att genomföra är en annan sak.
kom gärna med egna förslag som vi kan lägga fram till Grape och co.
Röd = Race
Ljusblå = Marknad
Gul = typ1
Svart = typ2
Blå = Typ3, Ghia etc
Grön = camping
På så sätt kommer race att kunna åka tillbaka depån utan att behöva kryssa mellan bilar och publik
Och för att komma till läktaren så måste man gå genom marknaden(vilket gynnar dom som säljer). gör man dessutom ett "övergångsställe" mellan marknad och läktare så blir det ännu säkrare att ta sig till och från läktaren(inte för att det varit nått problem med säkerheten än).
Oj väldigt stora ytor det där Rogga. Men bra ide. En bättre uppställning behövs helt klart. Konstigt att det inte går att fixa lika som Mantorp?!
Asfaltytan var ju inte helt upptagen av bilar i somras och marknade var inte alls så stor så att den kommer behöva så där mycket yta.
Däremot måste racebilarna få en raka typ där marknaden låg förra året så dom slipper åka runt allt.
Som sagt förslag. Häng inte upp dig på storleken.. går lätt att minskas...
Jag tycker inte om den stora asfaltsplanen. Utan känns bättre och trevligare om utställningen är i anslutning till gräset....
Ja där kan jag hålla med dig om. Vore trevligt om all utställning var på gräset. Och samsas med camping är inga problem.
För gräsytor är det gott om. 
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Babbel / offtopic » Tierp Arena - SÅLT
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.