1

Jag har en cylinder mellan broms- och kopplingspedal som droppar en del. Har beställt en ny... När man luftar efter byte, görs det endast på cylindern eller...?? Tacksam för svar  ICQ/ag

2

Är väl snarare i andra änden man luftar ?
Dvs det brukar vara en luftningsnippel på slavcylindern vid kopplingsarmen (412 t ex)

3

Hej och tack för svar! Okej, ser man enkelt en luftningsnippel bak vid kopplingen då eller...? Mvh. Tony.

4

Vet du hur en luftningsnippel ser ut så är det lätt att se den. Kopplingar brukar vara svåra att lufta om man inte låser cylinderns rörelse under luftningen.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

5

Tack Svwerker  ICQ/ab  Jo, jag har ju luftat bromssystem nån gång... Du menar att man bör vara två så att en trampar på och håller kopplingspedalen, precis som när man luftar bromsar? Tack på förhand!!

6

Ja det och som jag skrev ovan så bör du låsa cylinderns rörelse under luftningen. Det som annars händer är att cylindern för sig men vätskan i röret kommer inte ut, samma som händer om man luftar trumbromsar utan att justera ut backarna först.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

7

Gick ju som en dans att byta- även för en amatör som mig! Tack ska ni ha för visat intresse  ICQ/ag  Men- någon luftning behövdes inte! Jag förstår det knappt, men det behöver jag kanske inte så länge det gick så bra  ICQ/af