1 Senaste redigerad av luftgekühlt (2014-03-19 22:46:23)

Vill köpa ett par rejäla gummibelägg till broms- och kopplingspedalen.

Det behöver inte stå VW på de (jag täcker dem ändå med foten stor del av tiden)
utan det viktigaste är att de är köttiga och rejäla. Att man känner att de greppar riiiktigt
ordentligt. När det är blött ute, och man är blöt om skorna, så får man inget bra grepp på pedalen och slinter lätt.
Läskigt och farligt.

Är det någon som köpt såna belägg och blivit riktigt nöjd?

Alla tips uppskattas.

Post's attachments

1b.jpg, 111.39 kb, 999 x 695
1b.jpg 111.39 kb, 93 downloads since 2014-03-19 

Money talks! Mine always says: "Goodbye"!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.

1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer.  Reggad som 1964 - │o\w/o│

2

Eh...är det inte viktigt att gummit passar pedalen då?

Kan ju tänka mej vad som händer när gummit flyger av pga dålig passform...  ICQ/ad

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

3

Absolut, men det tog jag för givet (ska man tydligen inte göra) som självklart krav #1 i en efterlysning till en VW buss-pedalbelägg.
Radikal tanke, jag vet.

Just nu sitter 2 härligt tjocka robusta "ACME" gummibelägg (= no brand) på pedalerna dessvärre ganska utslitna. Men satan så bra de är.

Behöver nya snart. Tips?

Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.

1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)

4

Är det nåt fel på originalet, eller du föredrar bay-pedalgummin?

5 Senaste redigerad av luftgekühlt (2014-03-20 09:48:46)

Inte ett tugg! inget fel alls annat än att de känns fjuttiga/undernärda när man en gång provat anabola gummibelägg.

Lite grann som att köra BMW eller Audi med rejält ratt, eller kraftig växelspak hela körupplevelse känns robustare.
Även om det är en illusion.  ICQ/ab

Det handlar alltså om en helt vanlig bromspedal gummibelägg där gummit är kraftigare + jag bryr mig inte om att det är icke OG.

Kapische?

6

Ja, men om du behöver kraftiga doningar, slakta ett par Trelleborg Stövlar o limma på bara... de blir ju ändå bara som du vill ha det, jag tror inte att det finns fler som sätter sulan på pedalen o kör barfota eller i sockiplast. Liksom vänder på det.  Default/lol