Hemfärd med nyinköpta bilen.
Episk bild 
, . .·´¯`·.. ><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Bilder & film » Dagens VW-bild
Sidor Föregående 1 … 30 31 32 33 34 … 338 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Hemfärd med nyinköpta bilen.
Episk bild 
"Happiness is a Hot VW !" ...som S-O Brorsson brukade säga. Min är "lagom" ?
Bild ifrån helgen när jag åkte 10 mil premiärtur (Igelfors Motordag) med nya 1915-motorn.

Bild ifrån helgen när jag åkte 10 mil premiärtur (Igelfors Motordag) med nya 1915-motorn.
Blir väldigt nyfiken på varför varvräknaren sitter 90 grader snett! 
woooow över hundra...grattis inte varit det med min än .letar efter lagom brant nedförs backe det får bli sommarens mål...
Inverterad barndoor...?

mettis skrev:"Happiness is a Hot VW !" ...som S-O Brorsson brukade säga. Min är "lagom" ?
Bild ifrån helgen när jag åkte 10 mil premiärtur (Igelfors Motordag) med nya 1915-motorn.Blir väldigt nyfiken på varför varvräknaren sitter 90 grader snett!
Jag skulle tippa på att det är så av samma anledning som man gör det på skotrar, d.v.s. för att nålen ska hamna rakt upp (eller hur man nu vill ha det) vid t.ex. fulla varv
Värt att tillägga är att jag inte sett bilden 
kee skrev:mettis skrev:"Happiness is a Hot VW !" ...som S-O Brorsson brukade säga. Min är "lagom" ?
Bild ifrån helgen när jag åkte 10 mil premiärtur (Igelfors Motordag) med nya 1915-motorn.Blir väldigt nyfiken på varför varvräknaren sitter 90 grader snett!
Jag skulle tippa på att det är så av samma anledning som man gör det på skotrar, d.v.s. för att nålen ska hamna rakt upp (eller hur man nu vill ha det) vid t.ex. fulla varv
Fotot är taget från sidan och ljuger; Halva varvräknaren är skymd av ratten....därför har förra ägaren vridit den?
Dessutom ser man inte oljetrycket alls pga samma..... Men ratten passar in i 70/80-tals stilen så den får väl vara kvar.
Jag skall komplettera med voltmätare på högra gallret, när jag hittar någon som passar i stilen - har Biltema, men de ser så "moderna" ut....
Detta är ju en bildtråd!! Så här är ett par bilder från NT på bilen i Igelfors...
(och JA, den är ganska risig...;-)
Inverterad barndoor...?
varför denna övning ?? någon som vet anledningen och ev fler bilder på "högtakaren"
mettis skrev:"Happiness is a Hot VW !" ...som S-O Brorsson brukade säga. Min är "lagom" ?
Bild ifrån helgen när jag åkte 10 mil premiärtur (Igelfors Motordag) med nya 1915-motorn.woooow över hundra...grattis inte varit det med min än .letar efter lagom brant nedförs backe det får bli sommarens mål...
Det går ju komma över 100 med orginal 30 hästare men det är inget motorn mår bra av vid längre sträckor 
krille skrev:mettis skrev:"Happiness is a Hot VW !" ...som S-O Brorsson brukade säga. Min är "lagom" ?
Bild ifrån helgen när ]woooow över hundra...grattis inte varit det med min än .letar efter lagom brant nedförs backe det får bli sommarens mål...
Det går ju komma över 100 med orginal 30 hästare men det är inget motorn mår bra av vid längre sträckor
jag kör lätt över hundra med min 30hk
iofs. med 1300s låda och stoora bakdäck.. 
Hey i sverige.
Dejlig side i har. Mit svenske er ikke godt i skrift, men okay i tale. Jeg vil vise min doka fra 77. Håber at komme til træf i sverige næste år. I år skal vi på ferie i sverige og glæder os til at opleve jeres smukke land.
Hilsen Peter
hej Peterwings trevlig DH bay du har. lägg gärna in fler bilder.. har du fler bilder på din? formula vw?? vore oxå trevligt!
välkommen hit!!
ja jeg har flere billeder, men kan ikke lige finde ut af at lægge mere end et på
. Jeg er ved at lave sænkede spindler med Porsche 968 bremser foran, og Porsche 944 bag. Den bliver ca 4 cm lavere end nu. Jeg har skiftet gearkassen ut med en 091 6 rib, og er ved at bygge en 2,4 type4 til den også.
Og tak for at måtte være med her. Jeg har haft luftkølet vwer i 20 år nu, og jeg er 37 år og laver elevatore for Kone Danmark.
Frän ovanstående bay!
Röjde lite i VW-lagret idag och samlade ihop så mycket grejer som möjligt till ovalen, vilket resulterade i en liten mock-up:

Spännande skyddsplåt bakom handtaget till huven! Rätt snyggt faktiskt, det får vara kvar på bilen när den blir klar så småningom.

Alltid roligare om det ser ut lite mer som en bil. Men jag lovar, det dröjer LÄNGE innan den här bilen möter väg igen..
Btw 50 split om du läser detta, näe muppen har slutat terrorisera mig
Fast inte skrivit där på ett tag nu, har haft fullt upp med annat. Studenten snart!
En skön oval...
låg....
Tog lite bilder på min bil ikväll efter en del uppdateringar i vinter
Mer bilder finns i min blogg på
http://mohawk-vw.blogspot.com/
http://mohawk-vw.blogspot.com/
Den blev riktigt bra
Framrutan, har du byggt den själv eller köpt färdig?
Mohawk skrev:Tog lite bilder på min bil ikväll efter en del uppdateringar i vinter
http://mohawk-vw.blogspot.com/Den blev riktigt bra
X2
Här är jag i min 60:a tidigare ikväll:

Satte mig av gammal vana i vänsterstolen när jag skulle köra
...
Verkligen frän och känsla av lite "nytt" i vw-svängen !
vad är det för fälgar?
Mohawk skrev:Tog lite bilder på min bil ikväll efter en del uppdateringar i vinter
Verkligen frän och känsla av lite "nytt" i vw-svängen !
vad är det för fälgar?
Jag kunde inte sagt det bättre själv!!
Var verkligen skeptisk när mohawk skulle "förstöra" en originalbil, det skar till i mitt thermoshjärta.....
MEN.....
Faan va mitt i prick det blev!!! En trendsetter får vi nog kalla Jonas, fr detta är något helt nytt, inte bara i Sverige.
För övrigt heter fälgarna Fumagalli (eller Fumagali)
Å mig veterligen finns bara två sett i landet.
fyra tummar av två möjliga mohawk!
verkligen coolt 
Sidor Föregående 1 … 30 31 32 33 34 … 338 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Bilder & film » Dagens VW-bild
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.