OK, här kommer ett nytt försök med bilder

Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Typ1: KDF, Split, Oval » Bilder (bättre kvalitet) på -57 som ska säljas
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
OK, här kommer ett nytt försök med bilder

Fantastiskt läcker kärra! Vilken inredning!
Den vill jag köpa

Superläcker vagn! Lycka till med försäljningen.
Underbar!!!
Väldigt trevlig..snygg inredning som sagt.. 
Kul att ni gillar den!
Några tips på hur jag ska tänka när det gäller pris?
Jag vet inte hur den ser ut under, men bör inte vara värre än ovansidan.
Böj dig ner och kolla? Kolla under mattor och batteri också där det brukar vara rost.
Kul att ni gillar den!
Några tips på hur jag ska tänka när det gäller pris?
Jag vet inte hur den ser ut under, men bör inte vara värre än ovansidan.
Under förutsättning att de områden som brukar vara rostiga håller samma skick som resten av bilen (bakre stötfångarfäste, framkant på bakre hjulhus mot tröskel, värmekanaler/trösklar, golv vid/under batteri, reservhjulsbalja mm) så handlar det säkert om sexsiffriga pengar eller strax där under.
Den stora prisutvecklingen har väl främst gällt bussar och gamla sådana då det de senaste 10 åren varit en hype kring dessa.
Typ 1:orna har inte alls haft denna hysteriska prisutveckling och som ett antal här på BV redan vittnat om så är det svårt att få "bra" betalt för fina ovalrutor.
Vad man sedan menar med "bra" betalt är inte enkelt. Jämför man med en buss i motsvarande skick och årsmodell så vill jag nog påstå att det är hälften. Kanske.
Det delikata i detta fall är att du som säljare vill ha så bra betalt som möjligt vilket betyder budgivning, medan endast ett fåtal som är seriöst intresserade har möjlighet att titta på bilen innan och då får bjuda på något som de inte får se förrän vid en eventuell affär.
En budgivning brukar även kunna leda till "bidding war" och att buden lätt bär iväg och slutar på en högre nivå än vad de inblandade hade tänkt sig. Upplever man då som budvinnare att bilen då inte lever upp till de (förmodligen) höga förväntningar man har, så får du vara beredd på knorr och försök till prut på plats vilket sätter alla inblandade parter i en olustig sits.
Du har något att ligga sömnlös över, helt klart 
Fantastisk vagn. Bara det att innertaket ser i princip nytt ut (om det nu inte ÄR nytt) vittnar om en bil som har fått stått torrt och som "tagits om hand om". Brukar ju ALLTID vara fuktskadad och dant kring bakrutan. Kan inte tänka mig annat att det är blankt och svart då du lyfter på mattorna. Läcker färgkombination också. Håller med Peter S om prisbilden.
Vilken otroligt fin bil, den lär inte bli svårsåld 
jäklar vad fin!
håller med ovanstående! Lär inte bli svårsåld! 
Jag har några frågor inför annonspublicering.
Ska jag skriva att den är i originalskick? Veteranbilar är inte min pryl, så betyder originalskick att den är som den var när den kom från fabriken, eller att den är lika putsad och bra som när den kom från fabriken för att en massa delar är bytta eller är den här bilen i originalskick eftersom just inget är bytt eller ändrat?
Annan terminologi jag bör känna till och använda mig av?
Skriv som det är.. Alla uppskattar en ärlig annonsör.
Naturligtvis. Vi har inte för avsikt att lura nån, men eftersom jag inte kan något om veteranbilsvärlden skulle jag vilja veta hur man inom denna värld använder vissa begrepp, så att jag inte luras omedvetet på grund av okunskap.
Originalskick kan du använda, för det är den i.
Ju mer info du ger i en annons desto bättre är det både för säljaren och köparen.
Men det du skriver i annons måste stämma överens med i verkligheten.
Har varit på flera utflykter för att kolla på bilar och gamla moppar, där de
säger en sak i annonsen, men det de har skrivit stämmer inte överens med verkligheten,
så det har blivit så att bara åka hem igen, tomhänt.
Du behöver inte tänka att du "luras av omedvetet på grund av okunskap",
för din bil ser verkligen ut att vara en "ärlig" bil. Att skicket på bilen stämmer
överens med skicket på bilderna.
Oskruvad originalbil passar bra in på den bilen.
Fantastisk vacker kärra! Helt underbar på alla vis, den färg combon å inredningen! Mumma alltså, ja hade inte tvekat en sekund om man haft pengar över. 
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Typ1: KDF, Split, Oval » Bilder (bättre kvalitet) på -57 som ska säljas
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.